• La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquesta declaració avui al matí en seu parlamentària
 
  • La titular d’Ensenyament també ha recordat que l’objectiu “és estimular al màxim les capacitats de l’alumne i desenvolupar al màxim les seves habilitats socials”
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que el model d’escola inclusiva “es manté perquè el vam dissenyar, el vam mantenir i la LEC (Llei d’Educació de Catalunya) el consagra”. Rigau ha assegurat que “l’esperit del model és inclusiu” i que l’objectiu “és estimular al màxim les capacitats de l’alumne i desenvolupar al màxim les seves habilitats socials”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions aquest matí en seu parlamentària en una resposta al grup parlamentari d'Iniciativa per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alternativa.
 
La consellera Rigau ha detallat el suport amb el que compta aquest alumnat: “no només està en el vetllador, tenim educadors, auxiliars, mestres d’educació especial, horari de tractament de necessitats especials i vetlladors”. També ha dit que “hem incrementat els suports, hi ha les mateixes hores en intèrprets, en vetlladors i, si cal, n’hi haurà més, però amb una escala per valorar intensitats i periodicitats”.  En aquest sentit, ha dit que, “a mesura que creix l’autonomia de l’alumne, hem de graduar el suport”. Així mateix, ha recordat que “han augmentat les USEE (unitat de suport a l’educació especial) de 353 a 359”.
 
La titular d’Ensenyament ha remarcat que “no hi ha cap canvi de tendència” i que les dades “s’han de llegir en seqüència històrica”. Ha repassat els articles de la LEC en relació a aquesta matèria per demostrar el manteniment del model i ha assenyalat, per exemple, que es dóna compliment a les convocatòries d’ajuts o que es realitza la reserva de places. Ha afegit que “les ràtios no han pujat” i que en la preinscripció s’ha inclòs una nova pregunta per a l’alumnat de P3 -o que es matricula per primer cop a l’escola- en què es demana si l’alumne ha anat a un CDIAP (centres de desenvolupament infantil i atenció precoç) o bé si ha rebut atenció primerenca.
 
La consellera Rigau també ha assenyalat que en la població escolar hi ha un 2% d’alumnat amb NEE (necessitats educatives especials) i després “s’ha de veure d’acord amb la LEC i els recursos disponibles quin és el model que se li pot oferir en un marc inclusiu”.

1  

Fitxers adjunts

Fotografia de la consellera Rigau durant la seva intervenció

Fotografia de la consellera Rigau durant la seva intervenció
JPG | 490