• La consellera afirma que la Generalitat seguirà defensant el model i la Llei d’Educació de Catalunya
  • Ha denunciat que el fet que la sentència obligui a pagar les costes a la Generalitat “és una presumpció que hem actuat de mala fe”
Foto
 La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat aquesta tarda que la darrera sentència del Tribunal Suprem en matèria de llengua –on es reconeix el dret d’un particular a decidir l’idioma d’escolarització del seu fill en l’educació infantil- és un atac al model d’immersió lingüística: “A través d’un mecanisme jurídic es vol canviar un model pedagògic d’èxit avalat per la majoria del Parlament de Catalunya, i per tant, per la majoria de la societat”. La consellera ha remarcat que “amb aquesta sentència s’incrementa el menysteniment a la potestat legislativa del Parlament de Catalunya, que a més regula un tema que és exclusiu de Catalunya”
 
Rigau ha assegurat que la sentència contravé l’Estatut de Catalunya i la Llei d’Educació de Catalunya, ja que “dibuixa un camí que portaria a separar els alumnes en grups per qüestió de llengua, i aquesta és una línia infranquejable. És una vulneració de facto del principi sagrat de no separació per qüestions lingüístiques”.
 
Per això, la Generalitat recorrerà la llei davant el Tribunal Constitucional: “La LEC és vigent, així que continuarem defensant-la. Continuarem la defensa del model davant el Tribunal Constitucional perquè suposaria una invalidació de la LEC sense que el Tribunal Constitucional s’hi hagi manifestat en contra”.
 
La titular d’Ensenyament també ha posat de manifest que per primera vegada es fa pagar les costes per procediments en matèria de llengua, i ha denunciat que “la mesura pressuposa que la Generalitat ha actuat de mala fe. Imaginen castigar a la Generalitat amb un màxim de 5.000 euros perquè utilitza els mecanismes jurídics per defensar els drets dels nostres ciutadans? Hem de pagar unes costes per defensar una llei i un model”.
 
Rigau també ha recordat que està demostrat el ple coneixement de les dues llengües per part de l’alumnat català amb la immersió lingüística, fet comprovat recentment amb els resultats de comprensió lectora de l’informe PISA.
 
5 de desembre de 2013