El Govern presenta el recurs contra les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia

query_builder   7 febrer 2014 15:58

event_note Nota de premsa

El Govern presenta el recurs contra les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia

 
El Govern de la Generalitat ha presentat aquest migdia el recurs contra les interlocutòries del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que va rebre el divendres passat i que obliga a la Generalitat a fixar el 25% de l’horari lectiu en llengua castellana en cinc casos particulars. Aquest document ha estat elaborat pels serveis jurídics de la Generalitat.
 
El Departament d’Ensenyament, després de rebre les interlocutòries, immediatament es va posar en contacte amb els directors i titulars dels cinc centres afectats. El dilluns la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, es van reunir  amb els directors i titulars afectats, acompanyats també del Secretariat de l'Escola Cristiana de Catalunya. Durant la reunió es van acordar els termes de la defensa del règim lingüístic del sistema educatiu de Catalunya.
 
Entre els aspectes destacats en el recurs hi ha la vulneració de la Constitució, ja que es considera que el Tribunal incorre en un excés en l’exercici de la seva jurisdicció perquè no pot determinar el contingut discrecional dels actes administratius, en referència a la presència del castellà com a llengua vehicular en un 25%. En aquest sentit, el recurs també considera que es vulnera la jurisprudència del Tribunal Suprem i del Tribunal Constitucional que, de manera reiterada, han considerat que és la Generalitat l’organisme competent per determinar l’ús de les llengües a l’ensenyament.
 
Un altre dels arguments que s’indiquen en el recurs és la vulneració de l’Estatut d’Autonomia i de la Llei d’educació de Catalunya (LEC) ja que les interlocutòries obligarien a crear grups dins dels centres amb diferents règims lingüístics. En aquest sentit, la consellera Rigau ha reiterat en diverses ocasions la frase del pedagog Alexandre Galí que està recollida en l’Estatut de Catalunya: “els alumnes tenen dret a no ser separats en centres ni en grups classe diferents per raó de llur llengua habitual”. A aquest punt cal afegir que la LEC també preveu el règim d’atenció lingüística individualitzada, un aspecte que no ha estat declarat inconstitucional i que, en canvi, les interlocutòries del TSJC deixen sense efecte.
 
 
7 de febrer de 2014
undefined
undefined
undefined
undefined