La consellera d'Ensenyament ha fet aquestes afirmacions en seu parlamentària

Irene Rigau: "El ministre Wert ha hagut d'admetre que Espanya no existia a la Prehistòria"

query_builder   13 març 2014 11:39

event_note Nota de premsa

Irene Rigau: "El ministre Wert ha hagut d'admetre que Espanya no existia a la Prehistòria"

La consellera d'Ensenyament ha fet aquestes afirmacions en seu parlamentària
 
El currículum de primària s’ha hagut de corregir perquè el ministre Wert ha rectificat i ha hagut d’admetre que Espanya a la Prehistòria no existia”. Aquesta afirmació l’ha fet la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, en seu parlamentària i com a argument de la “improvisació i el caos que han comportat” tot allò que envolta a la nova llei educativa del govern estatal. La consellera ha assegurat que el Govern està amatent als constants canvis i modificacions que el propi govern del PP està fent a la llei. En aquest sentit, ha recordat que el dictamen del Consell d’Estat sobre el currículum de primària adverteix que aquest decret té l’informe negatiu del Ministeri d’Hisenda.
 
La consellera ha posat altres exemples de les modificacions que s’han fet en el currículum de primària com ara el fet que el ministre Wert “ha entès que un nen de 12 anys no pot aprendre 30 temaris”, o que calia incloure el nazisme, el feixisme i el franquisme en el temari de primària. Un altre dels aspectes que ha destacat és l’anunci del Ministeri d’Educació de realitzar una nova disposició transitòria en l’FP bàsica “ja que havien quedat alumnes als llimbs, com nosaltres ja havíem advertit”.
 
Aquests arguments han servit a la titular d’Ensenyament per indicar que quan s’acabin totes les modificacions i rectificacions, el Departament podrà prendre decisions sobre la llei. I ha reiterat que si no s’hagués aturat la publicació dels llibres de text, “ara tindríem llibres on es diria que Espanya existeix a la Prehistòria”.
 
D’altra banda la consellera també s’ha referit al finançament de les escoles de música. Ha reafirmat la necessitat de modificar el model actual per garantir-ne la sostenibilitat: “És evident que un model que pagui igual una classe individual que una de col·lectiva ha de ser repensat”. Ha recordat que la prioritat del Departament són els conservatoris que garanteixen una titulació i ha avançat que ja s’estan pagant els endarreriments pendents amb els ajuntaments que tenen escoles de música. En aquest punt, ha exposat que tot el que estigui vinculat a  subvencions està subjecte al pressupost i a les seves restriccions.
 
 
13 de març de 2014
undefined
undefined
undefined
undefined