1. Tres mesos després de la seva posada en marxa es continuen dispensant prop de 1.200 productes menstruals reutilitzables cada dia arreu de Catalunya i s’han superat les 650.000 descàrregues de codis QR.
  2. Tots els productes de la campanya els subministren petites i mitjanes empreses catalanes amb l’objectiu de fomentar el teixit industrial català i la producció de km0.
  3. El conseller Torrent i la consellera Verge han visitat avui l’empresa COHITECH a Balsareny que ha fabricat algunes de les copes, compreses i calces menstruals de la campanya i que distribueix productes a més de 48 països del món.

El Govern ja ha distribuït prop de 400.000 productes menstruals reutilitzables gratuïts, arreu de Catalunya, a través de l’acció “La meva regla, les meves regles” impulsada pel departament d’Igualtat i Feminismes. En només tres mesos, l’acció es va iniciar el passat quatre de març, més de 392.000 dones s’han acostat a les farmàcies per exercir el seu dret a l’equitat menstrual i recollir el seu producte de preferència i més de 650.000 ja s’han descarregat el codi QR a l’app de La Meva Salut. A més, a data d’avui es continuen dispensant prop de 1.200 productes diaris cada dia a les farmàcies de tot el país.

Ho han anunciat avui el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent Ramió, i la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, durant la visita que han fet aquest matí a l’empresa catalana COHITECH, una de les encarregades de fabricar els productes menstruals reutilitzables. La companyia produeix una part de les copes, compreses i calces menstruals reutilitzables de la campanya ‘La meva regla, les meves regles’ des de 'La Rabeia', a Balsareny, una antiga colònia tèxtil construïda el 1872. Tots els productes de la campanya els subministren petites i mitjanes empreses catalanes amb l’objectiu de fomentar el sector empresarial català i la producció de km0. La producció es duu a terme seguint criteris de producció social responsable, respectant el medi ambient i les persones que hi treballen.

La meva regla, les meves regles{"name":"2024/06/12/14/46/273d1cfa-8fc9-4b7f-a83a-4d540b5b4416.jpg","author":"IFE","type":"0","location":"0","weight":127254}

"Les colònies són el símbol de la tradició tèxtil catalana. Gràcies a aquesta tradició i a la capacitat d’innovació i compromís amb la sostenibilitat, les empreses catalanes poden liderar aquest mercat en creixement i convertir-se en un referent de la producció tèxtil sostenible i la moda circular" ha destacat la consellera Tània Verge fent referència a l'empresa balsarenyenca. Segons ha explicat la consellera Verge amb 'La meva regla, les meves regles' s'ha volgut ajudar a impulsar el sector tèxtil català i posicionar-lo estratègicament com a referent de creació de productes menstruals reutilitzables, "uns productes que cada cop tenen més demanda, gràcies al camí obert per aquest Govern i que estan despertant l’interès d’altres països del tot el món" apuntava Verge.

Per la seva banda, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, ha destacat que “som un Govern que ha treballat per fer avançar el país i generar oportunitats de futur. I això és també el que hem fet amb aquesta iniciativa, ja que la fabricació de productes menstruals reutilitzables posiciona la indústria tèxtil catalana a l’avantguarda d’aquest mercat en creixement”. Així mateix, Torrent ha subratllat que “aquesta política per l’equitat, ens permet avançar en la construcció d’un país més just, obre portes a les pimes catalanes i potencia el treball de qualitat”.

Les dades recollides durant aquests primers mesos de l’acció constaten que les calces menstruals són el producte que ha tingut més èxit, seguit de les copes i de les compreses de tela, un patró que es repeteix en totes les franges d'edat. Només en la franja dels 20 als 29 anys la copa supera les calces. Fins al moment, la franja d'edat que més s'ha apropat fins a la farmàcia per informar-se i recollir el seu producte són les dones d'entre 30 a 49 anys, representant gairebé el 52% del total. Durant la seva intervenció la consellera ha volgut destacar la capacitat de capil·laritat que ha tingut la distribució gratuïta de productes menstruals reutilitzables, "hem arribat a tots els racons del país, garantint l’equitat territorial, com demostra que les comarques on un percentatge més alt de dones s’han acostat a les farmàcies són el Solsonès, la Conca de Barberà i el Pallars Sobirà, comarques que pertanyen a tres vegueries diferents". Amb tot, Verge ha celebrat els bons resultats de l'acció en aquests tres primers mesos de funcionament " les dades avalen que aquesta era una acció absolutament necessària".

Innovació de km0

Reunió{"name":"2024/06/12/15/00/411b3f18-1588-4ed1-95e4-546bb74969ae.jpg","author":"IFE","type":"0","location":"0","weight":153076}

La companyia COHITECH, que va ser una de les guanyadores de la licitació pública per proveir de productes menstruals l’acció ‘La meva regla, les meves regles’, produeix una part de les copes, compreses i calces menstruals reutilitzables de la campanya ‘La meva regla, les meves regles’ des de Balsareny (Bages). La companyia va néixer el 2006 amb l’objectiu d’oferir la possibilitat d’escollir entre diverses opcions de productes menstruals saludables i sostenibles. Les últimes tecnologies i la innovació marquen el procés de producció de la companyia que ha aconseguit distribuir productes en més de 48 països d’arreu del món i que governs com l'escocès, el francès o l'australià hagin escollit aquesta empresa com a principal proveïdora.

El conseller d’Empresa i Treball i la consellera Verge han mantingut una trobada amb responsables de l’empresa i algunes de les treballadores. Tot seguit han pogut visitar les instal·lacions de la fàbrica i conèixer de prop el procés d’elaboració de les copes menstruals reutilitzables. 

En total són cinc les petites i mitjanes empreses catalanes responsables dels productes menstruals reutilitzables de ‘La meva regla, les meves regles’. Són empreses de Mataró, Balsareny, Barcelona, Lleida i Sant Cugat del Vallès.

‘La meva regla, les meves regles’

La distribució gratuïta i universal de productes menstruals reutilitzables a les farmàcies, que busca garantir el dret a l’equitat menstrual, continua en funcionament. Per obtenir el producte de la seva preferència, la persona interessada només ha de presentar el codi QR, individual i intransferible, que obtindrà mitjançant l’apartat de Novetats: La meva regla, les meves regles de l’espai de salut digital La Meva Salut (tant via pàgina web com via aplicació mòbil). És important tenir en compte que en el cas d’utilitzar l’aplicació per a telèfon mòbil cal que aquesta estigui actualitzada. En el cas que, així i tot, no aparegui el codi QR, s’ha habilitat un formulari en la mateixa aplicació per sol·licitar-lo.

En el moment de l’entrega els i les professionals farmacèutiques expliquen d'una manera senzilla quins són els productes menstruals que es reparteixen i acompanyen en l’elecció del producte que més s'ajusti a les necessitats de cada persona, tot generant un espai de confiança on poder expressar-se i compartir dubtes i inquietuds. És per aquesta raó que es recomana anar a la farmàcia amb temps, per tal d’escollir el producte després de rebre tota la informació i l’assessorament especialitzat.  

Calces{"name":"2024/06/12/14/59/320021a6-0c86-4fed-894b-764394e3bf10.jpg","author":"IFE","type":"0","location":"0","weight":"108645"}

L’entrega del producte és immediata, sempre que la farmàcia disposi d'unitats disponibles del producte escollit. Si no és el cas, es pot demanar, com es fa habitualment amb altres productes i medicaments, i estarà disponible en un termini màxim de 48h.

19.681 productes dispensats a la Catalunya Central

A la vegueria de la Catalunya Central 19.681 dones ja disposen del producte de la seva elecció. Per comarques, Anoia: 201, Bages: 8.538, Berguedà: 1.807, Lluçanès: 213, Moianès: 474, Osona: 7.623 i Solsonès: 825. Respecte a la preferència, el producte més escollit han estat les calces amb un 57% (11.226), seguit de les copes amb un 31% (6.067) i les compreses que representen un 12% del total (2.388).