Taula inaugural
La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha inaugurat aquest matí al CaixaForum de Barcelona la jornada “El teixit productiu davant la reforma horària” organitzada per la plataforma Iniciativa per a la Reforma Horària. L’han acompanyat el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget; la presidenta del Consell Assessor per a la Reforma Horària, Esther Sánchez; i el director de Persones i Estratègia de la Fundació Bancària ’La Caixa’, Àngel Font.  
 
Bassa ha assegurat que “si volem avançar en la reforma horària, la negociació col·lectiva és essencial. Hem d’estar al costat de les empreses i els treballadors. Necessitem flexibilitat d’horaris per conciliar i flexiseguretat, hem de poder conciliar més i alhora incrementar la seguretat d’empatia i el sentit de pertinença amb l’empresa”.
 
La consellera ha recordat que “a Catalunya treballem de mitjana 277 hores més que als països nòrdics i tenim menys productivitat, per tant hi ha molt camí a fer. Cal fer pedagogia a moltes bandes, no només entre les empreses i els treballadors, sinó al conjunt de la societat. Hem de portar el discurs també al carrer”.
 
Dolors Bassa ha agraït la tasca que està fent en aquest sentit la Iniciativa per a la Reforma Horària, el Parlament de Catalunya des de l’anterior legislatura i el Consell Assessor per a la Reforma Horària de la Generalitat. Així mateix, ha valorat positivament l’“Acord d’impuls laboral de la reforma horària. 10 objectius per a la negociació col·lectiva” aprovat aquest mes de setembre pel Consell de Relacions Laborals de Catalunya. Entre d’altres, aposta per introduir clàusules sobre els temps de treball als convenis col·lectius, regular les borses horàries, afavorir la jornada continuada o promoure l’adscripció dels empleats als centres de treball més pròxims als seus domicilis.
 
Per la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies “la reforma horària ens ha de portar a ser més feliços i ser més productius, però per arribar a aquest Pacte ens cal un compromís clar d’avançar i tenir competències plenes que només tindrem quan siguem un estat”.
 
Durant la jornada també s’ha donat a conèixer l’eina d’autoavaluació “Inventari Reforma Horària” que s’ha posat en funcionament avui al web del Departament (http://treball.gencat.cat/reformahoraria) amb l’objectiu que organitzacions, empreses i entitats puguin fer un autodiagnòstic en relació als horaris, la gestió i els usos del temps. L’eina està dissenyada en 10 dimensions: direcció per valors i objectius, reconeixement, formació, flexibilitat horària, espais de participació i decisió, canals de comunicació, impacte ambiental, temps dels àpats, responsabilitat social i reforma horària.