SIDH Esplugues

Borràs: "Hem de ser capaços d'actuar d'una forma clara i conjunta per donar respostes a la ciutadania en matèria d'habitatge"

La xarxa Ofideute de la Generalitat de Catalunya compta ja amb 75 punts d'atenció a tot el territori

query_builder   7 juny 2017 15:10

event_note Nota de premsa

Borràs: "Hem de ser capaços d'actuar d'una forma clara i conjunta per donar respostes a la ciutadania en matèria d'habitatge"

La xarxa Ofideute de la Generalitat de Catalunya compta ja amb 75 punts d'atenció a tot el territori

  • La consellera de Governació ha participat en la presentació oficial i acte de balanç del primer any de funcionament del Servei d’Intermediació de l’Habitatge d’Esplugues de Llobregat
  • El punt de servei ofereix de forma gratuïta assessorament i intermediació per a les persones que tinguin dificultats per afrontar els deutes en l’àmbit de l’habitatge
SIDH Esplugues Llobregat
La consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, juntament amb l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, ha presentat oficialment el Servei d’Intermediació en Deutes de l’Àmbit de l’Habitatge (SIDH) d’Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat) i n’ha fet balanç del seu primer any de funcionament.
 
Borràs ha explicat que aquest punt SIDH és “una mostra més” de la bona feina que fan les administracions quan treballen plegades. En aquest cas, es tracta d’una col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, els col·legis d’advocats, i el municipi. Segons la consellera, “aquesta col·laboració ens permet donar una resposta molt millor als ciutadans, per garantir la prevenció de l’emergència habitacional i els casos de desnonament”. “Com a país, hem de ser capaços d’actuar d’una forma clara per donar respostes a la ciutadania en matèria d’habitatge”, ha afegit. En aquesta línia ha fet valer el servei de l’Ofideute de la Generalitat a través d’aquests punts SIDH, que l’any passat van atendre a la demarcació de Barcelona més de 4.200 famílies i que es van acceptar el 63,4% de les propostes d’intermediació amb les entitats financeres.
 
La consellera ha recordat que “l’habitatge és una prioritat clau del Govern i s’hi ha destinat més diners que mai” i que, alhora, “ens hem volgut dotar de lleis que ens permetessin actuar davant les emergències”. Borràs ha recordat que dels sis textos legals impulsats a Catalunya en matèria d’habitatge, el Govern espanyol n’ha recorregut quatre al Tribunal Constitucional.
 
Per la seva banda, l’alcaldessa, Pilar Díaz ha remarcat que des de l’obertura del SIDH, s’han obert 32 expedients a la ciutat. “Les polítiques socials per atendre als col·lectius amb més necessitats per raons socials i econòmiques són una de les grans prioritats de l’Ajuntament. L’altra és la promoció econòmica i l’impuls a l’ocupació”, ha afegit.
 
L’acte ha comptat amb la presència del degà del Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat, Miguel Rodríguez, del diputat d’Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, Josep Ramon Mut, el director de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, i el delegat del Govern a Barcelona, Miquel Àngel Escobar.
 
El diputat Josep Ramon Mut, ha ressaltat tres punts del SIDH com un servei gratuït, transversal, pròxim i descentralitzat, i ha afegit que «aquest és un servei amb el qual s'assessora, s'informa i es fa de mitjancer entre la persona amb risc de perdre l'habitatge i l'entitat bancària. I aquí hi entra no només qui té el problema directament sinó també els avaladors». El diputat ha volgut ressaltar que el punt SIDH també arriba a mediació en consum i en lloguer, i ha remarcat que aquest és el 37è punt SIDH de la demarcació i el novè del Baix Llobregat.
 
Servei d’Asessorament i intermediació d’Ofideute
SIDH Esplugues
Aquest punt SIDH ofereix assessorament i intermediació de forma gratuïta  per a les persones que tenen dificultats per afrontar els deutes relacionats amb el seu habitatge habitual, ja siguin deutes derivats de la hipoteca o del lloguer, o bé que es trobin en altres situacions que suposin la pèrdua de l’habitatge. L’objectiu és evitar la pèrdua de l’habitatge principal i prevenir situacions d’emergència habitacional i de risc d'exclusió residencial. El Servei el presten conjuntament l’Agència Catalana de l’Habitatge, a través d’Ofideute, i la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració del Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB).
 
Ofideute, que és un servei que ofereix l'Agència de l'Habitatge de Catalunya de la Generalitat, es va crear l'any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l'àmbit de l'habitatge i evitar l'exclusió social per motiu residencial. Des de llavors, treballa per estendre la mediació entre els particulars i les entitats bancàries als municipis.
 
El desembre de 2012 la Generalitat i la Diputació van signar un conveni per coordinar els serveis de mediació hipotecària amb què comptaven les dues administracions. Amb la signatura d'aquest conveni, el servei Ofideute es coordina amb el SIDH de la Diputació per oferir un servei de proximitat a la ciutadania.
 
Els 37 punts SIDH que actualment hi ha en funcionament a la demarcació de Barcelona són en molts casos d’abast supramunicipal o comarcal, i estan ubicats als següents municipis: Igualada, Vilanova i la Geltrú, Sant Sadurní d’Anoia, Vilafranca del Penedès, Berga, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Arenys de Mar, Castelldefels, el Prat de Llobregat, Viladecans, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Manresa (dos punts SIDH), Vic, Manlleu, Granollers, Mollet del Vallès, Sant Celoni, Caldes de Montbui, Mataró, Premià de Mar, Martorell, Sant Feliu de Llobregat (dos punts SIDH), Esplugues de Llobregat, Barberà del Vallès, Montcada i Reixac, Terrassa, Sant Cugat del Vallès, Castellar del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Garraf, Calella i Baix Montseny.
Tots ells se sumen a la xarxa Ofideute, que té 75 punts d’atenció a tot el territori. 
 
Procediment d’atenció ciutadana
 
El servei es presta a l’Oficina Local d’Habitatge de l’Ajuntament dimarts i divendres de 10 a 13.30 hores. Una vegada feta la comprovació de les condicions d'accés (ser propietaris d'un únic habitatge que s'utilitzi com a habitatge principal i no poder afrontar el pagament de la hipoteca), els sol·licitants són entrevistats per la persona lletrada especialitzada, que fa una proposta de modificació de les condicions del deute. Aquesta proposta és tramesa a Ofideute, que fa la mediació amb l'entitat financera corresponent.

4  

Imatges

Fotografia 1

Fotografia 1 2114

Fotografia 2

Fotografia 2 2031

Fotografia 3

Fotografia 3 2559

Fotografia 4

Fotografia 4 1586

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined