IOC

Oberta una consulta pública per elaborar el decret de regulació de l'Institut Obert de Catalunya

query_builder   27 novembre 2018 14:55

event_note Nota de premsa

Oberta una consulta pública per elaborar el decret de regulació de l'Institut Obert de Catalunya

 
  • Permetrà copsar, prèviament a l’aprovació de la norma, quina és l’opinió de la comunitat educativa i dels sectors implicats
 
  • El futur decret en definirà l’estructura i funcionament, i donarà major seguretat jurídica al servei
 
  • L’IOC és l’únic centre públic d’ensenyament a distància i dona oferta a més de 23.000 alumnes
 
El Govern ha aprovat obrir una consulta pública prèvia a l’elaboració del decret que regula l’Institut Obert de Catalunya (IOC). Amb aquesta consulta, el Departament d'Ensenyament podrà copsar, prèviament a l’aprovació de la norma, quina és l’opinió de la comunitat educativa i dels diferents sectors implicats. Amb el futur decret de regulació, el Govern vol convertir l’IOC en un referent de la innovació educativa a Europa en l’àmbit de la formació a distància i les noves oportunitats.
 
El decret de regulació de l’IOC ha de definir quina és l’estructura i funcionament d’aquest centre d’ensenyament a distància, i ha de dotar una major seguretat jurídica al servei públic que presta. L’Institut és un centre amb 12 anys d’història dedicat exclusivament a la formació de persones adultes a distància. És l’únic centre públic d’ensenyament a distància de Catalunya en què només s’imparteixen ensenyaments no universitaris.
 
La norma definirà els òrgans de direcció i coordinació previstos en la seva estructura, les funcions atribuïdes, així com els requisits i procediments per proveir aquests càrrecs. També permetrà concretar les funcions dels docents i la provisió de les plantilles. Alhora, el decret permetrà a l’alumnat conèixer tota l’oferta formativa a la qual poden accedir per millorar o completar el seu itinerari acadèmic.
 
El passat curs 2017-2108, un total de 23.000 persones van cursar ensenyaments a l’IOC, i 12.000 més ho van fer com alumnes visitants –és a dir, que van combinar l’assistència al centre presencial amb l’IOC-. L’oferta educativa del centre és la següent:
 
  • Graduat en educació secundària (GES)
  • Batxillerat: no presencial i assignatures de batxillerat per a estudiants de centres presencials
  • Oferta educativa en línia de les Escoles Oficials d'Idiomes (EOI IOC)
  • Cicles formatius de formació professional: grau mitjà i grau superior
  • Curs de preparació per a la incorporació als cicles formatius de grau superior  (CAS)
  • Curs de preparació per a la prova d'accés a cicles de grau superior (PACFGS)
  • Formacions especialitzades: CCNA Routing and Switching de Cisco Networking Academy
  • Preparació per a les proves d’accés a la Universitat (PAU)
  • Formació pedagògica i didàctica per a tècnics de formació professional
  • Competic 3: certificat de competència digital similar a l’ACTIC
  • Miniops: formació extracurricular (economia, vida diària, atenció de la dependència etc.)
  • Oferta formativa a col·lectius singulars: català per a infants i joves residents a l’estranger, personal PAS de centres d’educació especial, nivell C2 de català, serveis d’ambulàncies, etc.)
 
L’IOC permet a l’alumnat disposar d’una oferta flexible i variada, segons les seves necessitats i el temps disponible. Això permet formar-se a molts usuaris que d’altra manera no tindrien accés als estudis ja sigui per raons econòmiques, per raons de situació geogràfica o per problemes de conciliació horària i familiar. A més, cal tenir en compte la popularització d’aquestes tecnologies, que ha provocat un augment del prestigi i la demanda de la formació continuada.
 
L’Institut també dona suport a molts centres presencials, que durant l’any no poden oferir determinades matèries. Els estudiants d’aquests centres –estudiants visitants- poden combinar l’assistència al centre presencial amb els estudis a distància de l’IOC.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined