Generalitat

Educació

El Departament d'Educació analitza a Valls la situació d'escoles i instituts per millorar la planificació de recursos

Hi assisteix la responsable de la sub-direcció d'Educació Inclusiva i el delegat del Govern a Tarragona

query_builder   14 gener 2019 14:10

event_note Nota de premsa

Educació

El Departament d'Educació analitza a Valls la situació d'escoles i instituts per millorar la planificació de recursos

Hi assisteix la responsable de la sub-direcció d'Educació Inclusiva i el delegat del Govern a Tarragona

Generalitat
Un moment de la reunió
La responsable de la sub-direcció d’Educació Inclusiva del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Imma Reguant, s’ha reunit aquest matí a Valls amb el director dels Serveis Territorials d’Educació, Jean-Marc Segarra, el regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de Valls, Martí Barberà, i els responsables dels centres escolars  públics i privats de la ciutat per analitzar la situació d’escoles i instituts de Valls i millorar-ne la planificació de recursos. La reunió, que també ha comptat amb la participació del delegat del Govern a Tarragona, Òscar Peris, s’emmarca en la implementació del Decret d’educació  inclusiva aprovat l’octubre del 2017 i que preveu una despesa per part del govern català de 141 milions extraordinaris fins el 2021.
 
La trobada d’avui és una prèvia a la taula de planificació que es fa cada any en municipis que tenen més de dos instituts i té com a objectiu marcar itineraris a llarg termini i en clau de futur per garantir les necessitats educatives de tots els nens i nenes  a través d’un repartiment equilibrat.
 
Actualment a Valls hi ha 5.406 alumnes dels quals 2.571 són de primària i la resta cursen secundària. Els alumnes estan  repartits en sis escoles públiques (Baltasar Segú, Eladi Homs, Enxaneta, Eugeni d’Ors i Mare de Déu de la Candela i l'Escola Rocabruna de Picamoixons), tres centres concertats (Claret, Cor de Maria i Mare de Déu del Lledó),  tres instituts (Jaume Huguet, Serra de Miramar i Narcís Oller).
 
El concepte d’educació inclusiva és clau per promoure la inclusió social de totes les persones en els diferents contextos educatius, des de la infància fins a la transició a la vida adulta, i és garant de l’avenç cap a una societat que afavoreix el desenvolupament personal, professional i social de tothom al llarg de vida. En el cas de Valls, la inclusió escolar és un dels eixos del Pla Educatiu d'Entorn, que promou l'accés de tots els alumnes a totes les activitats, tan escolars com extraescolars, a través dels diferents programes.

1  

Imatges

Fotografia 1

Fotografia 1 135

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined