f

Els Mobile Learning Awards premien set projectes al voltant de temes com la robòtica, la música, o l'alfabetització digital

query_builder   28 febrer 2019 14:38

event_note Nota de premsa

Els Mobile Learning Awards premien set projectes al voltant de temes com la robòtica, la música, o l'alfabetització digital


  • En total, s’hi han presentat 140 projectes d’arreu de Catalunya, ja siguin centres, professorat i AMPA. S’incrementa la participació respecte l’edició anterior
 
  • Josep Bargalló: “La tecnologia és inclusiva i és una eina de lluita contra la segregació”
f
Els Mobile Learning Awards (MLA) 2019 han premiat un total de set projectes al voltant de temes com per exemple la robòtica, la música o l’alfabetització digital, i que s’han dut a terme en centres educatius catalans a través de l’ús de la tecnologia mòbil. Enguany, cal destacar l’increment de participació dels centres participants, i sobretot del professorat, passant dels 90 projectes presentats a concurs arreu de Catalunya als 140 de l’edició d’enguany. Així, s’han proposat experiències educatives d’innovació amb tecnologies digitals provinents de 25 centres educatius, 6 AMPA i 109 docents. 
 
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha entregat aquest migdia els guardons als guanyadors en el marc del Changing Education Together del Mobile World Congress. L’han acompanyat la mànager general del Mobile World Capital a GSMA, Therese Jamaa; el director general de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, Carlos Grau; el comissionat d'Educació i Universitats de l'Ajuntament de Barcelona, Miquel Àngel Essomba; i el director de l’mSchools, Albert Forn.
 
El titular d’Educació ha posat de relleu les possibilitats que la tecnologia mòbil ofereix en l’àmbit educatiu: “En un centre vam veure un grup d’alumnes meravellats per un treball de robòtica. És això el que el pla Mòbils.edu vol fer i que l’mSchools fa anys que fa, que és reconèixer l’ús de la tecnologia en el procés d’aprenentatge, no l’ús de la tecnologia per la tecnologia. L’ús per la millora dels processos d’aprenentatge de cada centre, a partir de la realitat pròpia del centre, del seu projecte educatiu i de l’aposta dels docents i dels centres que s’hi llencen de cap”. I ha afegit que “la tecnologia és inclusiva i és una eina de lluita contra la segregació”.
 
Josep Bargalló ha ressaltat l’aposta del Departament per incorporar les tecnologies en l’aprenentatge: “Al Departament d’Educació tenim molt clar i tenim una voluntat decidida per l’aposta en la millora dels processos d’aprenentatge, i per la millora dels projectes educatius sense tenir por a res. No tenim la por a què els alumnes facin servir el mòbil sinó tenim el convenciment que el mòbil és una gran sort que tenim a l’actualitat. Si aquesta por ens la volen traslladar, la tornem en forma de convenciment. Els dispositius mòbils són una de les eines de l’aprenentatge”.
f
Projectes premiats
 
D’aquesta manera, en la modalitat d’Experiències i propostes d’aula amb tecnologies digitals, el 1er premi ha estat per Lluís Burillo de l’Institut La Roca del Vallès, amb un projecte sobre l’apropament de la música a la secundària a través de la tecnologia. El 2on premi l’ha guanyat Montserrat Jiménez, de Prats de La Carrera de Palafrugell
amb el projecte: “Ei, et penja un fil”, sobre l’ús sostenible de la tecnologia. I el 3er premiat ha estat Adrià Francesc Delgado de l’Institut Jaume Huguet de Valls per la proposta sobre la creació i ús de xat bots amb Telegram.
 
En la modalitat de Projectes de transformació digital de centres, s’han premiat tres projectes més: en primer lloc, el projecte “Digitrans” de l’Escola Marià Fortuny de Reus, en segon “La competència digital: El nou repte de l'educació d'adults “, del Centre de Formació d’Adults de Bon Pastor, i en tercer lloc el projecte "DelegatsDigitals: experiència intercentres", treball conjunt de l’Institut Narcís Oller i l’Escola La Candela de Valls. En la categoria d’AMPA, ha estat premiada l’AFA de l’Escola Busquets i Punset de L’Hospitalet de Llobregat, amb el projecte "Famílies per la col·laboració i transformació digital a l’escola Busquets i Punset".
 
Els MLA estan integrats dins el programa mSchools, una iniciativa que desenvolupa la creació i l’aprenentatge amb les tecnologies mòbils, i que fomenta l’esperit emprenedor i el treball en equip entre els joves estudiants. mSchools està impulsat per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya (a través dels Departaments d’Ensenyament i de Presidència), l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA.
f
PREMIATS MOBILE LEARNING AWARDS 2019
 
 
Modalitat: Experiències i propostes d’aula amb tecnologies digitals
 
1er premi:  Lluís Burillo de l’Institut La Roca del Vallès
Projecte: “Rockalins”
Proposta de caràcter transformador en la manera d’apropar la música a l’alumnat de secundària i en l’ús completament inclusiu de la tecnologia i la gamificació.
 
2on premi: Montserrat Jiménez de Prats de La Carrera de Palafrugell
Projecte: “Ei, et penja un fil”
Proposta finalista dels MLA 2019 per aportar una visió sostenible de la tecnologia i per la seva capacitat per generar idees i promoure la creativitat davant de les necessitats de la societat.
 
3er premi: Adrià Francesc Delgado de l’Institut Jaume Huguet de Valls
Projecte: “Creació i ús de xat bots amb Telegram”
Suposa una contribució al desenvolupament del pensament computacional aplicat a una metodologia de resolució de problemes. El projecte dona resposta a la creixent interacció amb ginys programables i entorns virtuals.
 
 
 
Modalitat: Projectes de transformació digital de centres
 
- Categoria: Centres educatius
1r Premi: Escola Marià Fortuny (Reus)
Projecte: "Digitrans"
Projecte de transformació digital i pedagògica, que té per objectiu incloure en el dia a dia del centre l’ús de dispositius mòbils, la robòtica i el treball STEAM per minimitzar l’esquerda digital entre els alumnes.
 
2n Premi: CFA Bon Pastor (Barcelona)
Projecte: "La competència digital: El nou repte de l'educació d'adults”
El projecte vol ajudar els alumnes del centre d’adults a aconseguir les eines per entendre i participar del món on viuen de forma activa, en favor de l’alfabetització digital.
 
3r Premi: Institut Narcís Oller (Valls) i Escola La Candela (Valls)
Projecte: " #DelegatsDigitals: experiència intercentres"
Proposta de transformació digital conjunta entre l’Escola i l’Institut. Aquest projecte neix de la necessitat generalitzada d'actuar davant petites incidències tecnològiques que tenen lloc a les aules i a les quals el mateix alumnat sovint pot donar resposta, tot ajudant o fent funcions de delegats digitals.
 
- Categoria AMPA
AFA Escola Busquets i Punset (L’Hospitalet de Llobregat)
Projecte: "Famílies per la col·laboració i transformació digital a l’escola Busquets i Punset"
El projecte consisteix en l’organització d’activitats tecnològiques amb l’objectiu de reforçar les capacitats digitals dels alumnes. La proposta inclou activitats dins l'horari lectiu, tallers extraescolars i participació en esdeveniments externs.
 
 
 
28 de febrer de 2019
 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined