• El director general de Centres Públics ho ha anunciat avui en la Comissió d’Educació al Parlament: “Els centres que certifiquin un mínim del 80% d’adhesió del cens de les famílies al projecte de jornada continuada podran allargar per un any aquesta modalitat horària”
  • Gonzàlez-Cambray ha destacat que “parlar de jornada contínua sense parlar de menjador o activitats extralectives no té sentit: l’accés a les activitats extralectives en condicions d’igualtat per part de tots els infants serà una altra condició indispensable per garantir l’equitat”
  • També ha exposat que cal emmarcar la decisió en el context de debat  de la reforma horària que està del tot vigent i activa: “Els horaris escolars no es poden tractar aïlladament, sense tenir en compte l’entorn social i la situació laboral de les famílies”
 
El Departament d’Educació mantindrà durant un any més el pla pilot de jornada continuada que s’està duent a terme en 25 escoles d’arreu de Catalunya i que estava previst que finalitzés aquest any 2019. Ho ha anunciat aquesta tarda el director general de Centres Públics, Josep Gonzàlez-Cambray, durant una compareixença en la Comissió d’Educació al Parlament, on ha concretat que el Departament amplia aquest pla experimental que va començar al 2015-16, per acabar de contrastar la satisfacció de la comunitat educativa i, en especial, de les famílies”.
 
En aquest sentit, Gonzàlez-Cambray ha concretat que “els centres que certifiquin un mínim del 80% d’adhesió del cens de les famílies al projecte de jornada continuada podran allargar per un any aquesta modalitat horària”. També ha afirmat que cal emmarcar la decisió en el context de debat  de la reforma horària que està del tot vigent i activa: “Els horaris escolars no es poden tractar aïlladament, sense tenir en compte l’entorn social i la situació laboral de les famílies”.
 
Fotografia
Gonzàlez-Cambray ha destacat que “parlar de jornada contínua sense parlar de menjador o activitats extralectives no té sentit: l’accés a les activitats extralectives en condicions d’igualtat per part de tots els infants serà una altra condició indispensable per garantir l’equitat, i això s’ha de fer necessàriament amb la implicació municipal en la proposta horària definida pels centres”. Ha afegit que  “la jornada contínua, en sí mateixa, no  és un element que condicioni  la possibilitat d’implementar canvis organitzatius o projectes de millora”.
 
Per altra banda, el director general ha manifestat que “els indicadors quantitatius analitzats no permeten parlar d’evidències de millora atribuïbles de manera directa a l’organització horària”. Ha exposat que seria important poder trobar evidències de fins a quin punt es concreta l’adhesió de la comunitat educativa. És per això que el Departament ha enviat a les direccions de les 25 escoles que participen en el programa la documentació de valoració que permetrà obtenir aquesta informació i “poder definir quines d’aquestes escoles continuaran finalment aquesta prova pilot durant un curs més”, ha explicat Josep Gonzàlez-Cambray.
 
 
5 de març de 2019