•  Josep Bargalló: “Hem de posar damunt de la taula uns elements clau per l’admissió de l’alumnat i uns criteris clau que clarifiquin per què es dona un concert i per què es pot treure un concert”
  • El conseller d’Educació ho ha afirmat aquest matí al Parlament com a resposta a una interpel·lació
 
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha afirmat que “dos elements molt importants per la lluita contra la segregació escolar que hem de tenir el gener que ve són el nou decret d’admissió d’alumnat i el nou decret de concerts educatius”. També ha assenyalat que “és cert que el sistema educatiu rep les conseqüències de la realitat social on està inserit i que no és l’eina, sinó una de les eines, per revertir les desigualtats i injustícies del sistema social on és inserit”. El conseller d’Educació ho ha afirmat aquest matí al Parlament com a resposta a una interpel·lació.
Parlament
Bargalló ha explicat que els nous decrets són necessaris al gener “pel procés de preinscripció i perquè s’obre un primer període de renovació de concerts educatius, que caduquen”. En aquest sentit, ha exposat que “hem de posar damunt de la taula uns elements i uns criteris clau per l’admissió de l’alumnat que clarifiquin per què es dona un concert i per què es pot treure un concert. La clau a vegades és si certs incompliments ens permeten de treure’l”. També ha aclarit que el Departament accepta la lliure elecció de centre però “no podem acceptar que sigui un concepte únic o que no es fonamenti en criteris d’elecció de projecte educatiu sinó amb qui estudia el meu fill. L’elecció de centre és ‘què’ i no amb ‘qui’, i és cert que l’actual dinàmica prioritza amb ‘qui’ i no el ‘què’”.
 
El titular d’Educació ha destacat que la innovació educativa pot contribuir a l’equitat i que “la nostra aposta per la innovació o per la millora és que ha d’arribar a tots els centres a partir de la realitat de cada centre, no hi ha un model d’innovació únic”. Ha afegit que a Catalunya hi ha moltes xarxes de millora. També ha explicat que va analitzar els 100 centres amb millors resultats en les proves d’avaluació i que hi havia centres públics en zones de màxima complexitat: “La relació familiar i la realitat socioeconòmica hi és però no expulsa”.
 
En conseller Bargalló ha explicat que enguany s’han tirat endavant diverses experiències en alguns municipis: “Per exemple, a Barcelona hem fet un pas decidit per la distribució equilibrada de l’alumnat amb NEE en pública i concertada, a través del Pla de Xoc, que ha donat molts bons resultats”. “I això és el que volem regular amb el decret. L’obligació del Departament és regular l’admissió i els concerts i la voluntat és revertir”, ha dit el titular d’Educació.
 
30 de maig de 2019