f

Josep Bargalló: "L'escola inclusiva continua sent una prioritat. En aquest curs hi ha més dotacions que l'anterior, amb el mateix pressupost"

query_builder   13 juny 2019 18:38

event_note Nota de premsa

Josep Bargalló: "L'escola inclusiva continua sent una prioritat. En aquest curs hi ha més dotacions que l'anterior, amb el mateix pressupost"


  • El conseller d’Educació ha avançat que s’ha treballat amb el Departament de Salut un acord per tal que cada centre educatiu tingui un CAP i un professional sanitari de referència
f
El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha declarat aquesta tarda que “l’educació inclusiva és una voluntat del Departament. En aquest curs hi ha més dotacions per l’escola inclusiva que l’anterior, i tenim el mateix pressupost. Això vol dir que ho hem prioritzat a d’altres serveis. Pel Departament, l’escola inclusiva continua sent una prioritat”. Ho ha afirmat durant una intervenció al Parlament al voltant de les actuacions en matèria d’escola inclusiva.
 
Bargalló ha recordat que actualment un 10% de l’alumnat d’ensenyaments obligatoris dels centres ordinaris té alguna necessitat de suport educatiu; i al mateix temps un 94% dels alumnes amb aquestes necessitats està escolaritzat en centres ordinaris. Aquest curs ja s’ha iniciat el desplegament del Decret d’escola inclusiva que es va aprovar l’octubre de 2017.
 
El conseller ha exposat totes mesures adoptades aquest curs per atendre els alumnes amb necessitats educatives:
-       Monitors de suport: 12.955.117 euros
-       Dotacions de professionals per suports intensius per a l'escolarització inclusiva en centres públics i concertats: 770 mestres d’educació especial i orientadors
-       Dotacions de professionals per Suport intensiu a l’audició i llenguatge en centres públics: 72 mestres d’audició i llenguatge
-       Dotacions de professionals per als programes d’Aules integrals de suport: 29 docents i 23 PAS
-       Nombre de Unitats d’Escolarització Compartida: 33 que suposen 4.934.282 euros
-       Nombre de Unitats d’Escolarització Compartida-Programa de Noves Oportunitats: 7 que suposen 2.093.434 euros
-       Total despesa contractes: 7.027.716 euros
-       Total despesa convenis: 1.073.500 euros
-       Total despesa Unitats d’EScolarització Compartida-Programa de Noves Oportunitats: 8.101.216 euros
-       Nombre de Centres d’Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos reconeguts: 14
-       Nombre de professionals en serveis educatius:
-       Equips d’assessorament Psicopedagògic: 567 psicopedagogs, 87 fisioterapeutes i 107 treballadors socials.
-       Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta: 9 mestres d’educació especial i 18 psicopedagogs.
-       Centre de Recursos Educatius per alumnats amb dificultats de visió: 30 mestres, 4 psicopedagogs i 1 treballador social.
-       Centre de Recursos Educatius per alumnats amb dificultats d’audició: 382,5 logopedes, 13 psicopedagogs i 8 audioprotetistes.
 
El titular d’Educació també ha explicat que en el marc de l’atenció a l’alumnat amb malalties clínicament complexes “treballem amb el Departament de Salut -i ja està a la taula de Funció Pública- un acord  per tal que cada centre tingui un CAP de referència i un professional sanitari que treballi al centre el temps que faci falta i quan ho necessitin els alumnes. Establirem aquest acord i esperem que el curs que ve cada centre tingui un CAP adjudicat i una atenció que no recaurà només en les mans del personal d’educació”.
 
El conseller ha exposat que “el decret està vigent i li estem donant compliment malgrat la pròrroga pressupostària que arrosseguem des de fa 2 anys.  La falta de pressupost ens ha obligat a fer un esforç extra en el desplegament de nous recursos i en formació dels professionals”.
 
També ha avançat que s’han realitzat aquest curs “formacions sobre atenció a la diversitat i la inclusió i s’ha creat el grup de referents d’atenció educativa inclusiva (RAI) en el territori: 18 docents amb experiència en el món de l’atenció a la diversitat i la inclusió i coneixedors del mapa de recursos del seu àmbit territorial”. Finalment, ha explicat que “a 12 comarques de Catalunya, en els menjadors d’alguns centres educatius, i amb una gestió distinta, els monitors de l’aula estan al menjador. Aquesta mateixa solució anirem desenvolupant-la en d’altres”.
 
 
4 de juny de 2019
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined