Formació 3.0

El Servei Català de Trànsit i Anesdor posen en marxa la 5a edició del programa Formació 3.0

Aquest any, el programa formatiu per a millorar la conducció i la seguretat dels motoristes constarà de vint-i-quatre sessions repartides en disset municipis diferents

query_builder   29 agost 2019 18:17

event_note Nota de premsa

El Servei Català de Trànsit i Anesdor posen en marxa la 5a edició del programa Formació 3.0

Aquest any, el programa formatiu per a millorar la conducció i la seguretat dels motoristes constarà de vint-i-quatre sessions repartides en disset municipis diferents

Aquest cap de setmana arrenca la cinquena edició del programa Formació 3.0, un programa formatiu organitzat pel Servei Català de Trànsit i ANESDOR (Associació  Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes) que està dirigit als conductors de motocicletes que vulguin millorar la seva tècnica de conducció, augmentant alhora la seva seguretat. Aquesta formació compta amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra tant per al desenvolupament de la sessió formativa com per a la localització de l’espai adequat.
 
En total, hi ha previstes vint-i-quatre sessions per a aquesta cinquena edició, que es portaran a terme entre els mesos d’agost i  desembre a carreteres de les demarcacions de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. Les vies on s’ofereix aquesta formació compten amb una alta concentració de motoristes durant el cap de setmana.
 
Les dues primeres sessions tindran lloc el divendres, 30 d’agost, i dissabte 31, a Vielha i Bossòst (Val d’Aran), coincidint amb el Rodibook 2019, –un esdeveniment motociclista no competitiu per carreteres obertes al trànsit del Pirineu català, aragonès i francès. En concret, a les carreteres LV-5055 (sortida: aparcament de Vielha), de 16 a 20 h, i N-141 (sortida: aparcament rotonda de Bossòst), de 10.30 a 14.30 h, respectivament. A més, el diumenge 1 de setembre, també hi haurà una tercera sessió a la carretera C-1412b a Ponts (Noguera) (sortida: aparcament restaurant Pedra Negra), de 10.30 a 14.30 h. La resta de sessions previstes es poden consultar al web del Servei Català de Trànsit i a la part inferior d'aquesta nota de premsa.
 
Els motoristes que vulguin realitzar aquesta activitat formativa, que és de caràcter gratuït, faran un recorregut amb la seva motocicleta d’uns quinze minuts, acompanyats i enregistrats pels instructors de la formació. Finalitzats els recorreguts, es visualitzaran les imatges i es comentaran els detalls que puguin millorar la conducció del motorista participant per tal de garantir al màxim la seva seguretat. Quan s’acaba l’activitat, l’interessat rebrà la gravació i un full amb deu punts sobre l’estat tècnic de la motocicleta. Amb la Formació 3.0, es pretén identificar i corregir, amb l’assessorament de conductors especialitzats, els errors dels motoristes a fi de millorar la seva tècnica.
 
 
Errors més freqüents
 
El programa Formació 3.0 ha completat quatre edicions anteriors amb 1.582 participants. Els errors més comuns que cometen els  motoristes són:
  • Velocitat poc adequada a l’entorn. L’excés de confiança és una de les principals causes que fa que els conductors no respectin els senyals de velocitat i que no s’adaptin a les circumstàncies meteorològiques, de la via o del trànsit.
  • Traçat incorrecte dels revolts. S’ha detectat que els motoristes acostumen a entrar massa aviat als revolts, fet que compromet l’estabilitat del vehicle.
  • Desconeixement de la tècnica de frenada. Saber frenar la moto correctament és imprescindible. No totes les motos reaccionen igual ni sempre es frena de la mateixa manera.
  • Mal aprofitament de l’espai. La invasió del carril contrari o de la cuneta en els revolts fa que s’augmenti la velocitat i sigui més difícil rectificar.
  • Falta de manteniment. Mantenir la moto en bon estat és vital. Revisar el bon funcionament d’alguns elements és bàsic per garantir la seguretat.
 
 
Sinistralitat dels motoristes
 
Entre l’1 de gener i el 28 d’agost de 2019, hi ha hagut 35 motoristes morts i 192 ferits greus a la xarxa viària interurbana, quan en el mateix període de l’any 2018 hi va haver 30 motoristes morts i 189 ferits de gravetat
 
El Servei Català de Trànsit considera prioritària la reducció dels percentatges de morts i ferits greus en el col·lectiu de motoristes i, d’acord amb el Pla de Seguretat Viària 2017-2019 i el Pla Estratègic 2014-2020, defensa l’educació i la formació en seguretat viària al llarg de tot el cicle vital. És en aquest marc que s’ofereix el programa de formació viària pràctica dels motoristes adults.

1  

Imatges

Calendari de les sessions previstes aquest 2019

Calendari de les sessions previstes aquest 2019 149

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined