Govern

El Govern aposta per un model d'Administració inclusiva, innovadora, oberta, digital i eficient

Un model d'Administració basat en quatre eixos: persones, processos, dades i tecnologia

query_builder   7 octubre 2019 08:18

event_note Nota de premsa

El Govern aposta per un model d'Administració inclusiva, innovadora, oberta, digital i eficient

Un model d'Administració basat en quatre eixos: persones, processos, dades i tecnologia

·         L’objectiu del Govern és fomentar una ciutadania cada dia més apoderada i amb una plena democratització de la tecnologia
 
·         Vol una Administració que ofereixi serveis públics de la màxima qualitat

·         El nou model defineix un canvi en la manera de treballar dels empleats i empleades públics, amb més flexibilitat, motivació i conciliació
 
·         El nou model permetrà optimitzar prèviament la forma de treballar amb les dades, evitar duplicitats, prioritzar i compartir la informació per a la millora dels serveis públics
El Govern aposta per un model d’Administració inclusiva, innovadora, oberta, digital i eficient
 
El Govern ha presentat el nou model d’Administració Digital de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de situar la Generalitat com un referent d’Administració del segle XXI en la transformació digital i el disseny de nous serveis públics digitals, proactius i personalitzats.
 
El nou model està en línia amb l’objectiu del Govern de fomentar una ciutadania cada dia més apoderada i amb una plena democratització de la tecnologia. En aquest context, la prestació dels serveis ha de donar resposta a les noves demandes socials.
 
Accions clau a fer per tenir una Administració Digital
 
·         Els propers mesos es preveu que el Govern aprovi el Decret d’Administració Digital que ha de dotar d’un marc normatiu aquests canvis.
 
·         S’ha elaborat la Guia d'acompanyament a la transformació digital, que recull les principals línies d’actuació i projectes. La Guia pretén ser un document de referència per a tots els departaments i unitats de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic per abordar els reptes que implica la revolució digital en tots els àmbits dels serveis públics.
 
·         S’ha presentat el Manual de transformació digital per a l’empleat públic, que defineix les habilitats i competències que es vinculen al concepte de treballador públic digital.  Es tracta d’un manual pioner i innovador en l’àmbit de l’Administració pública, que no només presenta recursos digitals, bones pràctiques i recomanacions, sinó que anima els treballadors i treballadores públics a definir els seus propis objectius cap a la transformació digital.
 
·          S’ha presentat la Guia dels serveis públics digitals, una eina amb la qual es pretén superar la metodologia clàssica de creació de tràmits administratius per enfocar-los a les persones a les quals s’adrecen els serveis. 
 
 
Totes les eines presentades estan disponibles a la pàgina web http://politiquesdigitals.gencat.cat/administraciodigital
 
 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined