• S’ha celebrat el 7è Fòrum del Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals de Catalunya centrat en la dimensió social de la cultura
  • Es fa un balanç positiu de l’any 2019 per les accions i polítiques dutes a terme, com ara la consolidació de les xarxes de cooperació territorial
  • S'ha posat en valor la figura del mediador artístic, que ha de ser aquell professional que escolta l'entorn i posa en relació la comunitat amb els equipaments

Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals

El Sistema Públic d’Equipaments Escènics i Musicals (SPEEM) és una xarxa integrada per teatres i auditoris d’arreu de Catalunya creada amb l’objectiu de consolidar l’activitat cultural als municipis catalans i de distribuir-la homogèniament, per tal de garantir el dret de la ciutadania d’accedir en condicions d’igualtat a la cultura. Actualment, hi ha integrades un total de 232 entitats.

L’SPEEM fa un balanç positiu de l’any 2019 per les accions i polítiques dutes a terme, com ara la consolidació de les xarxes de cooperació territorial de Girona, Lleida i Tarragona; el desenvolupament del Pla d’actuació en accessibilitat; l’impuls d’accions per incentivar el públic juvenil; l’oferta de formació a programadors i programadores municipals, així com incorporar la perspectiva de gènere a les actuacions vinculades a l’SPEEM i promoure les arts escèniques i música en l’àmbit escolar

7è Fòrum de l’SPEEM

El Departament de Cultura ha organitzat el 7è Fòrum de l’SPEEM, que enguany ha tingut lloc al Mercat de les Flors de Barcelona amb la participació de la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga, i la directora general de Creació, Acció Territorial i Biblioteques, Àngels Ponsa. A més, s’ha comptat amb l’assistència de programadors municipals de Catalunya i representants de les quatre Diputacions.

Diferents temes tractats

Grup 1. El grup de Creació artística comunitària i inclusiva ha treballat sobre processos creatius amb comunitats i persones diverses que no s’hi dediquen professionalment acompanyades d’un artista. En concret, es busquen espais per desenvolupar la diversitat d’expressions i fer visibles persones habitualment silenciades o excloses dels escenaris.

Grup 2. El grup d’Accessibilitat intenta facilitar l’accés físic a un espai i disposar d’eines perquè tothom pugui gaudir d’un espectacle. No només s’intenta fer accessible els equipaments sinó també promoure l’accessibilitat a l'experiència creativa per a tothom. Una experiència que permet als participants posar-se en la pell de l’artista, encara que l'objectiu últim no sigui obtenir un resultat final.

Grup 3. El grup de Mediació artística ha treballat propostes en les quals els equipaments, els creadors i altres professionals fomenten les connexions amb els territoris, les comunitats, les persones i les pràctiques artístiques. L'art afavoreix espais i situacions de mediació.