Fotografia

Educació estableix els criteris d'aprenentatge i acompanyament de l'alumnat dels centres d'educació especial per al tercer trimestre

query_builder   23 abril 2020 16:12

event_note Nota de premsa

Educació estableix els criteris d'aprenentatge i acompanyament de l'alumnat dels centres d'educació especial per al tercer trimestre

  • El seguiment emocional i tutorial de l’alumnat amb necessitats educatives especials és especialment important en les circumstàncies actuals
  • Les instruccions preveuen activitats globalitzades i competencials pensades per a cada alumne segons el seu pla individualitzat
Fotografia 1

El Departament d’Educació ha establert en unes instruccions quins són els criteris  per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres d’educació especial durant el període de confinament pel Covid19.

 

Es tracta de centres diferents pel que fa a les etapes educatives, la diversitat en el perfil de l’alumnat, i els projectes o programes específics que desenvolupen. Aquests centres escolaritzen alumnat que requereix d'uns suports i mesures intensives per assolir les capacitats i competències del currículum educatiu. Per aquest motiu, el seguiment emocional i personalitzat de l’alumnat amb necessitats educatives especials és especialment important en les circumstàncies actuals.

 

Els centres han d’establir vies de comunicació per mantenir la relació amb es alumnes, orientar-los i proposar activitats ajustades, i al mateix temps atendre les necessitats que puguin sorgir. Les instruccions preveuen que en l’oferta d’activitats es prioritzin les tasques globalitzades, amb enfocament competencial, i significatives. Al mateix temps, que estiguin ajustades al pla de suport individualitzat (PI) de cada alumne i a la seva situació personal.

 

També per garantir la igualtat d’oportunitats i l’equitat entre els alumnes d’educació especial, els centres han d’elaborar un pla per tal de poder arribar a tots els alumnes, a través de diferents canals de comunicació, plataformes i recursos. Una comunicació que ha de permetre mantenir el contacte i el seguiment entre professorat, alumnat i famílies.

Fotografia 2

Recursos i avaluació específica

 

Atès que els centres d’educació especial donen atenció educativa a un perfil molt divers d’alumnat i aquest fet suposa un esforç quant a la personalització de l’aprenentatge, el Departament d’Educació posa a disposició dels docents uns Models de propostes didàctiques per a les diferents etapes educatives que poden servir com a exemples.  En el desenvolupament d’aquests models s'ha de vetllar perquè les activitats siguin inclusives i accessibles, i considerin els ritmes, les característiques i la situació personal de cada alumne.

 

Pel que fa a l’avaluació del tercer trimestre, cal tenir present que cada centre ha de decidir, a partir de la seva pròpia realitat i la del seu alumnat, quines seran les modificacions que incorporarà a l’avaluació. En el cas dels centres d’educació especial, pot ser necessari revisar els plans de suport individualitzats i incorporar-hi modificacions.

 

Les característiques de l’alumnat de cada centre i les condicions en què es troba són molt diverses i s’haurà de definir on es posa el pes per a la valoració. L'equip docent pot valorar els aprenentatges en la sessió de la tercera avaluació, i considerar les circumstàncies personals i a partir de la informació que ja s’havia recollit quan hi havia contacte quotidià i presencial. Al mateix temps, les informacions recollides d’ara endavant poden ajudar, incloent-hi les aportades per les famílies, a complementar aquelles de les quals ja es disposava.

 

 

23 d’abril de 2020

 

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined