• L’objectiu és oferir diverses eines als centres per gestionar de la millor manera possible el retorn dels alumnes

 

  • Es tracten aspectes com el dol, la identificació de l’alumnat de risc i la creació d’espais de trobada de l’alumnat i les famílies
Foto

El Departament d’Educació ofereix al professorat i als equips directius dels centres un seguit de recursos i orientacions per tal d’atendre les emocions de l’alumnat en la tornada a escoles i instituts. El principal objectiu d’aquestes orientacions és permetre als docents  planificar una estratègia en el retorn dels alumnes al centre educatiu i a totes les activitats en les que estan acompanyats per adults suggerint la creació d’espais de trobada i dinàmiques de retrobament.

 

Les orientacions també pretenen facilitar que el professorat pugui identificar l’alumnat amb necessitat d’especial acompanyament i possibilitar l’atenció a les necessitats emocionals dels alumnes en procés de dol. S’inclouen, per exemple, recursos per tal que els docents puguin escoltar i recollir les preguntes i inquietuds dels infants i joves, i identificar així les necessitats relacionades amb el dol.

 

D’aquesta manera, es recullen un seguit de vídeos amb les reflexions d’experts de diferents àmbits relacionats amb la pedagogia, la psicologia, l’orientació, directors de centres educatius, i membres del Consell Escolar de Catalunya, entre d’altres.

 

Elements de reflexió

 

L’espai web –que s’inscriu a la pàgina de l’xtec- inclou diversos apartats segons els temes que s’hi tracten: atendre les emocions, neuroeducació, dol i pèrdues, les famílies, l'alumnat, l'educació no formal en el retorn dels infants i joves, i recursos.

 

Es plantegen diferents elements de reflexió al voltant d’aspectes com l’organització del retorn en equip, la preparació dels espais, els diferents tipus d’acompanyament o la figura del docent com a persona de referència per als alumnes.

 

 

26 de maig de 2020