• La consellera de la Presidència assegura al Parlament que el Govern “no exerceix cap control polític” a la CCMA i insta la Cambra a fer un “debat tranquil” sobre com ha de ser aquest servei públic d'aquí a deu anys
  • En resposta a una interpel·lació del Grup Parlamentari de Ciutadans, Budó defensa la independència i la professionalitat dels canals públics i recorda que un 93% dels catalans s’ha connectat durant aquesta temporada 2019-2020 a un dels mitjans de la corporació.
Moment de la intervenció de la consellera Budó aquesta tarda al Parlament

La consellera de la Presidència, Meritxell Budó, ha assegurat aquesta tarda al Parlament que el Govern “no exerceix cap tipus de control polític” sobre la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i ha posat com a garantia d’això el model de mitjans públics català, basat en els criteris d’independència, professionalitat i viabilitat econòmica, perquè “garantir aquests criteris és garantir un dels pilars fonamentals de la democràcia, com és la llibertat d’informació i la no ingerència política”. Així ho ha afirmat en resposta a una interpel·lació del Grup Parlamentari de Ciutadans, a qui ha acusat de tenir una “obsessió” amb els mitjans de comunicació públics de Catalunya.

Budó ha assenyalat que la independència de la Corporació queda garantida gràcies al triple control parlamentari (a través d’una comissió de control), del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i de la Sindicatura de Comptes. Així mateix, ha posat en relleu la professionalitat de tots els treballadors i treballadores que, amb la seva tasca, “són garantia de llibertat d’expressió i de pluralitat”.

En aquest sentit, la consellera ha recordat que TV3 acumula 35 mesos consecutius com a líder d’audiència, un rècord “històric” de lideratge ininterromput d'una cadena. Concretament, TV3 ha aconseguit una quota del 13,8%, superant de 2,1 punts la cadena classificada en segon lloc, que és Telecinco, i de 5,2 punts la tercera, que és Antena 3. A més, Budó ha destacat que la cadena és la més ben valorada segons el panel de GfK, un estudi qualitatiu que també utilitzen televisions com la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i la privada britànica ITV. Per a la consellera, la imparcialitat i pluralitat de la CCMA queda certificada objectivament per la xifra de 6,8 milions de catalans, un 93% de la població, que durant aquesta temporada ha connectat, com a mínim, amb un dels mitjans de la corporació, un 85% en el cas de TV3.

“La realitat del país és plural, i aquest país té garantits uns mitjans audiovisuals públics plurals. Per això la quantitat de catalans que en algun moment o altre consumeixen qualsevol dels mitjans de la corporació és enorme”, ha afegit Budó.

Durant la seva intervenció, la consellera de la Presidència també ha instat la Cambra a fer un “debat tranquil” sobre com ha de ser el servei públic de mitjans de comunicació d'aquí a 10 anys, davant els canvis profunds que ha experimentat el sector de l’audiovisual en els darrer anys, unes transformacions que s’han accelerat per diversos factors, com ara l’aparició de les plataformes de continguts per Internet. “Els nostres mitjans de comunicació públics i els seus professionals s’ho mereixen, mereixen el nostre reconeixement, perquè fan una tasca de servei públic i, per tant, mereixen que els acompanyem i que els dotem del marc normatiu que necessiten”, ha afirmat.

Per aquest motiu, Budó ha tornat a convidar Ciutadans a “avançar plegats, de forma constructiva, cap els reptes de futur, els reptes que planteja el nou món digital”.