• Un miler de voluntariat i joves informadors/es de l’entitat conscienciaran 95.400 joves sobre les mesures de prevenció i de protecció davant el coronavirus.
  • Els joves sensibilitzadors estaran a peu de carrer, a les zones costaneres i d’oci de 38 municipis catalans, a partir del vespre i fins a la matinada.
  • L’acció de sensibilització, promoguda pel Departament de la Presidència, compta amb missatges i situacions estiuenques per a les xarxes socials usant l’etiqueta #COVIDSPOILER.

 

El Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya ha encarregat a la Creu Roja a Catalunya el desplegament d’un dispositiu d’un miler de persones, entre voluntàries i treballadores joves, per dur a terme una acció de sensibilització entre els joves davant la COVID-19 arreu de Catalunya i disminuir el risc de contagi especialment en les trobades d’oci nocturn formals i informals dels joves durant l’estiu. L’objectiu és arribar a sensibilitzar fins a 95.400 joves.

 

L’acció s’engega prioritàriament als municipis costaners on hi ha major afluència de grups d’adolescents i joves, amb una major densitat poblacional i on es concentren espais de major risc vinculades a l’oci nocturn, atès l’increment de positius entre franges d’edat més joves durant les últimes setmanes. Els equips de prevenció sortiran al carrer en 38 poblacions de Catalunya a partir de les 20h. i recorreran les zones de major afluència fins a la matinada, de dilluns a diumenge.

 

Equips de joves informadors/es

 

En base de l'experiència d’un projecte similiar que Creu Roja Joventut duu a terme des de fa més de 20 anys ens espais d’oci nocturn per informar i sensibilitzar els joves sobre el consum de drogues i alcohol -el projecte Som.nit-, cada nit d’estiu es faran unes 5 accions per població, per arribar a una mitjana de 30 joves. Així, tenint en compte aquestes xifres d'intervenció, es calcula que els 106 equips desplegats arribaran a sensibilitzar 95.400 joves a tot Catalunya.

 

Pel que fa a les rutes, se n'ha fet una identificació als 38 municipis catalans on s'intervindrà, en base a l'observació directa i a la identificació posterior amb el territori dels llocs de cada barri on van els joves juntament amb els municipis. Tot i que l’acció es durà a terme a totes les demarcacions, és a diverses poblacions de les comarques barcelonines on arrenca l’activitat aquest cap de setmana, com ara: Barcelona, Badalona, L’Hospitalet de Llobregat, Sitges, Castelldefels, Vilanova i la Geltrú, El Masnou, Mataró, Canet de Mar, Arenys de Mar, Calella, Pineda, Malgrat de Mar, Terrassa, Cabrera de Mar, Vilassar, Malgrat i  Sabadell. A les comarques gironines, es farà a Figueres, Girona, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Platja d’Aro, Castelló d’Empúries i Roses, mentre que a Lleida es farà als municipis d’Alcarràs, Balaguer, Mollerusa, Lleida i Tàrrega. A Tarragona i Terres de l’Ebre, els municipis on es durà a terme l’activitat són Calafell, Cambrils, Hospitalet de l’Infant, Salou, Tarragona, Amposta, Tortosa i Torredembarra,

 

En total, s’han contractat a tot Catalunya 212 persones d’entre 18 i 30 joves, majoritàriament amb estudis nivell FP2 o grau, el 65% són dones i el 35% homes. Moltes d’elles provenen dels projectes d’Ocupació de la pròpia Creu Roja, de manera que també s’han inserit persones amb dificultats d’accés al mercat laboral. A més, cada equip serà mixt amb la presència d’uns 800 voluntaris i voluntàries.

 

La formació prèvia que han rebut el joves informadors/es per a dur aquesta acció de sensibilització consisteix en 4 mòduls formatius relacionats amb el Pla de Salut de la Creu Roja, la salut comunitària, els virus respiratoris emergents, elements, mesures i equips de protecció individual, les mesures de prevenció, sensibilització i contenció i habilitats i estratègies per a la sensiblització.

 

Amb tot, la iniciativa vol reduir el risc de contagi entre els joves després que s’hagi percebut un cert relaxament de les mesures per prevenir la COVID-19 durant l’estiu entre aquest col·lectiu. Així doncs, els joves informadors equipats amb tauletes i mòbils on introduiran les dades estadístiques de la intervenció en línia i en temps real en una App desenvolupada expressament per a l’activitat i detectaran in situ conductes de risc, procuraran corregir-les mitjançant dinàmiques participatives i a través de material informatiu i distribuiran 50.000 mascaretes protectores, la majoria reutilitzables. A més El Centre d’Operacions de la Creu Roja a Catalunya monitoritzarà els moviments i les rutes dels 106 equips de joves informadors/es en temps real i de forma simultània i els donarà suport operatiu en cas que sigui necessari.

 

 

S’anuncia un spoiler massiu de la nova temporada de la COVID-19

 

Paral·lelament a les accions de carrer, també es durà a terme una acció de sensibilització a les xarxes socials, per tal d’amplificar la difusió del missatge a través de missatges informatius amb consells de prevenció. Amb l’etiqueta #COVIDSPOILER l’acció apareixerà a les xarxes socials, on hi ha una major presència d’aquest públic, com ara Instagram, Tik Tok, Spotify, Twitter o Youtube.

 

Com si es tractés d'una nova sèrie, la campanya, promoguda pel Departament de la Presidència en col·laboració amb la Creu Roja, ens revela a la seva nova campanya com acabaran els i les joves si no es prenen les mesures de protecció necessàries contra la COVID-19. Es tracta d’una campanya de conscienciació per als i les joves de Catalunya, les quals s’han convertit les últimes setmanes en el principal focus de contagi i propagació del virus.

 

L’acció de sensibilització #COVIDSPOILER revela les conseqüències de no prendre mesures per frenar la propagació del virus, mitjançant situacions protagonitzades per noies i nois inspirades en fets reals.

 

#COVIDSPOILER té com a objectiu principal impactar el públic jove català mostrant les conseqüències de no seguir les mesures de protecció en situacions típicament estiuenques. Per arribar al target, la campanya utilitza referències gràfiques i narratives del món de les sèries, amb les quals la població de 16 a 25 anys hi conviu en el seu dia a dia. Tractar la pandèmia com si fos una sèrie, llenguatge que els i les joves coneixen, i reflectir situacions quotidianes, són les dues claus per apropar-se al públic objectiu.

 

En referència a la direcció d’art, s’inspira del món audiovisual de les sèries, buscant naturalitat i dinamisme en les situacions i la manera de mostrar-les. Els spoilers, que actuen com a titulars a totes les gràfiques i materials audiovisuals, s’integren en forma de subtítols per no trencar el codi. Els missatges de la campanya s’han transmès en forma de banners i càpsules de vídeo a les xarxes socials i falques a Spotify, els canals amb els quals el target està més familiaritzat.

 

La idea de la campanya és de l’agència creativa Evil Love i la producció de les càpsules ha estat en mans de la productora Division Q.

 

Properament a les millors festes, sopars, trobades, reunions, dinars familiars i celebracions. Per assistir a la première de la nova temporada, s’han de seguir totes les mesures de seguretat per així evitar ser protagonista de tots els spoilers.

 

Convocatòria de mitjans

Lloc

Passeig Marítim de Barcelona, davant de l’Hospital del Mar

Dia

divendres, 7 d’agost de 2020, 18h.

Planificació

18h. Atenció a mitjans: declaracions i torn de preguntes

-       Meritxell Masó, Secretària General de la Presidència de la Generalitat de Catalunya.

-       Melanie Cassarino, responsable del projecte Joves informadors/es de Creu Roja a Catalunya.

18.10h. Seguiment de dos equips de joves informadors/es per la zona

19h. Fi del seguiment

 

 

 

 

Materials audiovisuals

 

  • Bruts de Vídeo HD : https://we.tl/t-1KoJ52eKyY (TC 1”-30” Insert Melanie Cassarino/ TC 30”- 2’25” Briefing, dinàmiques tauletes i seguiment telefònic al Centre d’Operacions/ TC 2´26-5’44” Dinàmiques i acció amb joves a peu de carrer)

 

 

  • Espots de la campanya: