Les dades dels darrers cursos són les següents:
Curs
|
Alumnes amb discapacitat
|
Alumnes amb discapacitat escolaritzats en centres ordinaris
|
% d’alumnes amb discapacitat en centres ordinaris
|
2009-2010
|
24.140
|
17.525
|
72,60%
|
2010-2011
|
24.576
|
18.207
|
74,08%
|
2011-2012
|
26.421
|
19.853
|
75,14%
|
El Departament d'Ensenyament, amb l’objectiu de donar suport a l’alumnat de l’escola inclusiva, ha incrementat el nombre d’Unitats de suport a l’educació especial (USEE). Aquestes unitats permeten un suport específic i personalitzat per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques.
El passat curs 2011-2012, hi va haver 333 USEE a les escoles i instituts catalans, 18 unitats més que el curs 2010-2011. D’aquestes 333 unitats de suport a l’educació especial, un total de 169 corresponen a l’educació infantil i primària i un total de 164 a l’educació secundària.
L’atenció educativa a través de l’escola inclusiva dóna compliment a la Llei d’Educació de Catalunya, que estableix que un sistema educatiu general de qualitat és aquell que proporciona una atenció adequada a tot l’alumnat, incloent-hi l’alumnat amb discapacitat.
Segons la LEC l’escola inclusiva ha de determinar les tipologies de suports educatius específics, l’avaluació i identificació de les necessitats educatives de l’alumnat amb discapacitat, la seva escolarització amb l’ajut de Plans Individualitzats, establint itineraris escolars personalitzats i flexibles.
13 d’agost de 2012