Dia Internacional del Poble Gitano

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, es reuneix amb representats de les principals entitats gitanes

query_builder   8 abril 2013 10:26

event_note Nota de premsa

La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, es reuneix amb representats de les principals entitats gitanes

  • Munté ha destacat que, per la seva història, Catalunya sempre ha estat sensible i receptiva als moviments socials gitanos que lluiten per obtenir un reconeixement institucional que faci justícia a la seva història i a la seva identitat
Dia Internacional del Poble Gitano
La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha rebut aquest matí 25 representats d’entitats gitanes a la seu del Departament amb motiu de la celebració del Dia Internacional del Poble Gitano. També l’han acompanyat el director general d’Acció Cívica i Comunitària, Ramon Terrassa, i l’assessor en matèria d’atenció a la comunitat gitana de la Generalitat, Manuel Heredia. La celebració del Dia internacional del poble gitano commemora el primer congrés gitano internacional, celebrat a Londres el 8 d’abril de 1971.
 
Durant la trobada, la consellera ha felicitat les entitats “pel paper protagonista que han tingut i que tenen avui en el camí cap a la superació de les desigualtats” i ha recordat el compromís ferm del Govern català en aquesta tasca. En aquest sentit, Munté ha reiterat que “un dels reptes d'aquest Govern és desenvolupar polítiques públiques efectives destinades al poble gitano que lluitin contra l'exclusió social i a favor de la cohesió social del poble gitano, perseguint una millora significativa en els àmbits educatiu i laboral així com en el reconeixement de la seva identitat i cultura”. La consellera ha volgut recordar que “tot i les dificultats, la població gitana a Catalunya gaudeix, en molts paràmetres, d'una situació més favorable que la població gitana de la resta de l'Estat i d’Europa”.
 
Neus Munté ha recordat que “el poble gitano ha patit, al llarg de la seva història, situacions de persecució, submissió i discriminació. I malgrat les dificultats, ha aconseguit mantenir la seva identitat, la seva cultura, els seus valors”. La consellera ha remarcat que “Catalunya, que és un país que al llarg de la història ha hagut de lluitar també per mantenir la seva identitat i la seva cultura davant d'aquells que pretenien i pretenen encara ara menystenir-la, ha estat absolutament sensible i receptiva a les reivindicacions dels moviments socials gitanos que lluiten per obtenir un reconeixement institucional que faci justícia a la seva història i a la seva identitat”.
 
Dins el programa d’activitats del Dia Internacional del Poble Gitano, el director general d’Acció Cívica i Comunitària participarà a l’acte commemoratiu que organitza el Parlament de Catalunya. Aquest cap de setmana, Ramon Terrassa també ha assistit a la celebració organitzada per l’Ajuntament de Barcelona al Parc de la Ciutadella.
 
El Departament de Benestar Social i Família té les competències en matèria d’atenció de la comunitat gitana a Catalunya. En aquest sentit, el Pla integral del poble gitano és el document que traça les línies estratègiques que du a terme el Govern en aquest àmbit. El pla actual, que conclou aquest any i que recull un centenar d’actuacions incloses en 16 àmbits de treball, té la finalitat d’assolir la implicació dels diferents departaments de la Generalitat, una bona coordinació administrativa amb els ens locals i la participació dels representants del poble gitano i d’altres organitzacions socials. Actualment Benestar Social i Família està treballant en les bases del disseny d’una nova edició del Pla que estableixi un compromís de futur pel que fa a l’atenció i promoció del poble gitano català els propers anys.

1  

Imatges

La consellera Munté es reuneix amb representants d'entitats gitanes en el Dia Internacional de Poble Gitano

La consellera Munté es reuneix amb representants d'entitats gitanes en el Dia Internacional de Poble Gitano 1703

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined