El Departament d'Ensenyament i l’empresa SEAT han signat aquest matí un conveni amb l’objectiu de promoure i desenvolupar la formació professional dual en el sector de l’automoció. A través d’aquest acord es durà a terme el reconeixement acadèmic dels aprenentatges obtinguts a través de l’experiència laboral i de la formació no reglada del personal de l’empresa automobilística. El conveni l’han signat la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i el president de la companyia, Jürgen Stackmann, després de visitar les instal·lacions de l’Escola d’Aprenents de SEAT.
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha recordat després de la signatura del conveni que l’FP és prioritària per al Govern i ha subratllat que “Catalunya té uns reptes importants: feina i formació”. Ha afegit que “ambdós elements garanteixen el futur dels joves i de la nostra societat” i que “per garantir feina cal avançar en la millora del sistema educatiu”. Ha explicat que l’objectiu és que “el 85% dels alumnes ha de tenir estudis postobligatoris” i que actualment s’està treballant “per millorar la formació bàsica i que un percentatge que s'apropi al 80% estudiï formació professional o batxillerat (50% / 50%)”.
La titular d’Ensenyament ha remarcat que “l'Escola d’Aprenents de SEAT és una referència a Catalunya. Que cada alumne construeixi el seu projecte formatiu i professional explica el seu èxit”. També ha afirmat que el conveni “suposa un reconeixement acadèmic dels aprenentatges realitzats, i el saber fer d'aquesta escola és una manera d'avançar cap al ple domini i la implantació de la formació dual”. “El proper curs 2.000 alumnes estudiaran formació dual a Catalunya. És només un primer pas i tenim un llarg camí. I aquest camí el farem amb SEAT”, ha conclòs Rigau.
El president de SEAT, Jürgen Stackmann, ha destacat que “una òptima formació professional és clau per a augmentar la competitivitat de SEAT”. En paraules de Stackmann, “l’Escola d’Aprenents ha sabut adaptar-se a l’evolució de la indústria i de la tecnologia. El nostre sistema de formació professional dual és avui un referent a España”. Per la seva banda, el vicepresident de Recursos Humanos de SEAT, Josef Schelchshorn, ha remarcat: “El nostre objectiu ha estat sempre establir una bona qualitat i un bon nivell de formació. Amb l’FP dual hem fet un pas endavant i la signatura d’aquest conveni avala la feina que hem desenvolupat al llarg del darrer curs i ens permet seguir avançant”.
El Departament durà a terme el reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits pels treballadors de SEAT a través de l’experiència laboral i de la formació contínua que imparteix SEAT. L’acord també contempla que el personal de l’empresa pugui cursar parts d’un cicle formatiu de manera flexible.
Un altre aspecte que preveu l’acord és que SEAT col·laborarà amb el Departament d’Ensenyament en l’elaboració i actualització dels currículums dels cicles formatius vinculats al sector de l’automoció. A més, Ensenyament oferirà a l’empresa orientació pel desenvolupament de la formació dual i en farà un seguiment del procés. Per la seva banda, SEAT treballarà amb el Departament en l’organització i realització de cursos de formació i actualització tecnològica per al professorat dels centres educatius públics que imparteixin estudis relacionats amb el sector, facilitarà la utilització de les seves instal·lacions i cedirà vehicles per al seu ús didàctic ús en centres d’FP públics.
A l’acte de signatura del conveni també hi han assistit el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, el gerent Consorci d’Educació de Barcelona, Manel Blasco, i el director Serveis Territorials del Baix Llobregat, Josep M. Pérez.