Rigau afirma, sobre beques menjador, que "hem fet quelcom pendent a Catalunya que és el repartiment equitatiu"

query_builder   20 novembre 2013 11:55

event_note Nota de premsa

Rigau afirma, sobre beques menjador, que "hem fet quelcom pendent a Catalunya que és el repartiment equitatiu"

 
  • La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquesta declaració avui al matí en seu parlamentària
 
  • La titular d’Ensenyament també ha recordat que les beques són una “prioritat” del pressupost i que “tota situació severa serà atesa”
 
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat en relació a les beques menjador que “hem fet quelcom pendent a Catalunya que és el repartiment equitatiu”. Rigau ha afegit que “garantim quelcom que no s’havia garantit mai” i ha explicat que enguany hi haurà un criteri homogeni de renda i que, de cara al curs vinent, també es tindrà en compte el criteri social que “garantirà l’equitat”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions aquest matí en seu parlamentària en una resposta al grup parlamentari d’ERC.
 
La consellera Rigau ha remarcat que “aquesta és una prioritat en aquest pressupost i ho ha estat al llarg del curs”. La titular d’Ensenyament també ha explicat que s’ha acordat que “aquells alumnes que la seva renda familiar no superi l’IRSC (Indicador Renda de Suficiència de Catalunya), incrementat en mil euros per membre familiar, seran beneficiaris de beca”. Ha recordat que, de moment, només s’ha rebut informació de les convocatòries de beques per part d’un 30% aproximadament dels consells comarcals.
 
Davant d’una pregunta del grup parlamentari del PSC, també sobre beques menjador, Irene Rigau ha recordat que s’estan duent a terme “diverses accions en aquest àmbit, des d’analitzar els criteris de cada consell comarcal i veure si són dispars, l’elaboració del protocol per detectar casos de severitat, tal com es va anunciar a l’estiu, o l'increment que hem fet de beques”. També ha explicat que encara no es pot parlar del nombre de beques denegades perquè el Departament encara no ha rebut tota la informació per part dels Consells Comarcals i que “tota situació severa serà atesa”.
 
Irene Rigau també ha parlat sobre llengües estrangers, en resposta al grup parlamentari de CiU. Ha remarcat que per garantir el futur les llengües estrangeres són “imprescindibles”  i que “en acabar l’etapa obligatòria els alumnes han de tenir el nivell B1 i en la postobligatòria, el B2”. La consellera d’Ensenyament ha afegit que “en aquests moments estem elaborant materials perquè els centres puguin incorporar els mòduls d'aprenentatge de diferents matèries” i ha destacat que el professorat és un element clau . En aquest sentit, ha recordat que ”ja tenim cinc facultats que tenen anglès com a eina clau”.
 
Des del grup del PP, s’ha preguntat a la consellera sobre les pancartes i els símbols polítics presents a les escoles. Irene Rigau ha demanat que per què els preocupa un “cartell de l'escola catalana ara i sempre”, quan és el que diu l’Estatut de Catalunya. Així mateix, ha recordat que “Espanya mai ha volgut aprendre la nostra llengua” i que s’ensenya més català a l’estranger.
 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined