La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha insistit avui que la música no desapareixerà de les aules catalanes. Així ho ha assegurat durant les inauguracions de les ampliacions de l’Escola Pompeu Fabra d’El Pont de Vilomara i Rocafort i de l’Escola Torres Amat de Sallent. Rigau ha afirmat que ”la música serà ben present a Catalunya i no la traurem del currículum. No estem disposats que des de fora ens vulguin marcar la nostra manera de ser”.
A l’Escola Pompeu Fabra, durant la visita a les instal·lacions, la consellera ha volgut participar en la cantada conjunta que els alumnes han volgut fer per reivindicar la presència de la música en el currículum escolar amb la cançó “Mirall de Pau”. Aquesta cantada s’ha fet conjuntament en moltes escoles d’arreu del país.
En aquest sentit, la consellera ha volgut recordar que el Departament d'Ensenyament sempre ha defensat la importància de la música a les escoles, i que en nombroses ocasions ha manifestat públicament el desacord amb la mesura proposada a la LOMCE pel Ministeri d’Educació que suposa que la música deixi de ser assignatura obligatòria. Irene Rigau ha reiterat que Ensenyament defensarà la presència de la música a les escoles catalanes.
D’altra banda, la titular d’Ensenyament també ha destacat que l’educació fa país, i que el futur de Catalunya depèn de la qualitat de la seva societat: “L’escola és la imatge del futur. El conjunt de les escoles de Catalunya representen el futur del nostre país”.
La consellera ha descobert la placa commemorativa de l’ampliació del centre i n’ha visitat les instal·lacions. L’Escola Pompeu Fabra té una matrícula de 360 alumnes, des de P3 fins a sisè de primària, i les obres han permès ampliar l’escola a dues línies. Aquest mes de gener s’ha estrenat el nou edifici, amb la construcció d’un gimnàs, l’ampliació de la biblioteca i l’adequació de la cuina i del menjador.
Posteriorment la consellera s’ha traslladat a Sallent per inaugurar l’ampliació de l’Escola Torres Amat. En aquest centre, en aquest cas a primera hora del matí, també s’ha cantat la cançó en defensa de la música a les escoles. A més, durant els parlaments de les autoritats, s’han alternat els discursos amb la interpretació de peces musicals a càrrec d’alumnes de diferents cursos.
L’Escola Torres Amat té una matrícula de 378 alumnes des de P3 a sisè de primària i una plantilla de 32 mestres. L’ampliació permetrà disposar de noves aules amb canó projector i pantalla, aula d’anglès, biblioteca, aula de música, d’informàtica, pati i espais d’esbarjo, gimnàs-sala d’actes, menjador, sala de psicomotricitat, aula d’educació especial i despatxos per a la direcció i per als mestres.
6 de juny de 2014