· En el marc de la celebració de la passarel·la 080, el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, Miquel Rodriguez, ha clausurat aquest matí la 1era edició del 080 Investor Day 2015, que ha finalitzat amb el lliurament del premi al millor projecte empresarial a la proposta de calçat femení personalitzable, Made and Me.
· D’entre els 10 finalistes, també s’ha reconegut a Fashion Pills, la proposta empresarial més votada a través de les xarxes socials. Un portal dedicat a les fashionistes que naveguen a la recerca d'un concepte diferent de botiga online.
· El 080 i la xarxa d’Inversors Seed&Click han organitzat aquest fòrum d’inversió amb l’objectiu de donar suport i potenciar iniciatives emprenedores, incubar projectes nous de la indústria de la moda i constituir un ecosistema a Barcelona enfocat a l’àmbit internacional.
En el marc de la celebració de la 16a edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, Miquel Rodriguez, ha clausurat la 1a edició del Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda- el 080 Investor Day 2015, que ha finalitzat amb el lliurament del premi al millor projecte empresarial 2015, valorat en 150.000 euros.
El 080 i la xarxa d’Inversors Seed&Click han organitzat aquest fòrum d’inversió amb l’objectiu de donar suport i potenciar iniciatives emprenedores, incubar projectes nous de la indústria de la moda i constituir un ecosistema a Barcelona enfocat a l’àmbit internacional. Aquesta acció és una aposta pel foment de la indústria 4.0 (indústria intel•ligent), de projectes empresarials de base tecnològica amb aplicació o vinculats al sector de la moda.
D’entre els 10 finalistes que han participat al Fòrum, un jurat d’experts ha seleccionat “Made in Me” com a millor projecte empresarial, una proposta que comercialitza calçat femení d'alta gamma, fet a mà un a un per artesans d’arreu, convertint als seus clientes en dissenyadores de les seves pròpies sabates (
www.madeinmeshoes.com).
El projecte guanyador ha rebut: per part de de l’agència de creativitat Mc Cann, una campanya de publicitat valorada en 40.000 euros. Aquesta campanya inclourà la definició de l’estratègia de comunicació i el desenvolupament del concepte creatiu i “claim” de la marca. Per part del bufet d’advocats internacional Baker & McKenzie, un pack de 6h d’assessorament en las àrees que cobreix el bufet (mercantil, fiscal, laboral, propietat intel•lectual, contenciós, protecció de dades, etc.). Per part del grup editorial Grupo Zeta: Media for Equity y difusió amb entrevistes, notes de premsa en diferents mitjans del Grupo Zeta segons estratègia del pla de comunicació acordat. Per part de WGSN (companyia global de predicció), s’atorgarà al guanyador del concurs una subscripció a WGSN vàlida per 6 mesos. Per part d’ESADECREAPOLIS i ESADE Entrepreneurship Institute: 3 mesos a l’espai co-working ESADECREAPOLIS (inclou la comunitat virtual) i visibilitat del projecte, descompte igual al dels alumni si, posteriorment, es decideix a unir-se a esadecreapolis. Valorat en 1.500€.
El jurat ha estat format per Enric Jové, CEO de McCann WG Barcelona i CIO de McCann WG España; Fernando Maudo, director general per a Espanya de vente-privee.com; Isabel Mesa, Country Manager Spain & Portugal WGSN; Luis Lara, soci-director de la consultora RETALENT, Senior Advisor de KPMG i professor associat a ISEM Fashion Business School – Universidad de Navarra; Samuel Martinez, director de Vertical Retail a Facebook, i Myriam Serrano, redactora en cap de la revista Woman.
D’altra banda, també s’ha reconegut a Fashion Pills com la proposta empresarial més votada a través de les xarxes socials. El projecte és un portal dedicat a les fashionistes que naveguen a la recerca d'un concepte diferent de botiga online (
www.fashion-pills.com)
1a edició del 080 Investor Day 2015
En aquesta 1era edició del Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda – el 080 Investor Day 2015, han participat 10 projectes empresarials de base tecnològica amb propostes experiencials, personalitzables i orientades a nínxols de mercat específics.
Aquestes 10 startups han estat les escollides d’entre les 48 sol·licituds presentades per participar en la fase final.
A banda dels projectes guanyadors, han participat al fòrum aquests 8 projectes empresarials:
è
Fit and Sit Prêt à porter per a les persones en cadires de rodes. Un Ecommerce especialitzat en productes multifuncionals, ajudant a vestir més de 11 milions de persones.
http://www.fitandsit.es
è
Kloz Aplicació mòbil de moda que revoluciona la manera de comprar la roba en línia creant una experiència divertida, simple i personalitzable. Descobreix, comparteix i compra.
http://www.klozapp.com
è
La Más Mona El Airbnb de la moda. Lloga l'últim dels teus dissenyadors favorits des de tan sols 40 € i guanya diners llogant el teu armari a la nostra plataforma.
http://lamasmona.com
è
Lynber Marca de Moda dedicada al disseny, la fabricació i la comercialització de peces de vestir PERSONALITZABLES per a la dona. 1 Disseny = Milions de Possibilitats.
http://www.lynber.com
è
Styla: Styla permet a les empreses presentar el seu contingut fàcilment i ràpidament amb impressionants dissenys de lifestyle-magazine i que els consumidors poden comprar directament.
http://www.styla.com
è
StyleSage :StyleSage lliurament idees basades en dades per ajudar les marques de moda i als minoristes a maximitzar les seves vendes i optimitzar el marxandatge i la planificació.
http://www.stylesage.co
è
Uniqbrow:Les primeres ulleres de sol que es poden intercanviar els mateixos lents en diversos estils de marc.
http://uniqbrow.com
Els finalistes han presentat avui els seus projectes en format Elevator Pitch (5 min.) davant del jurat d’experts i de l’auditori d’inversors. A banda del finançament que els projectes han pogut aconseguir en el marc del Fòrum d’Inversió, la jornada també ha comptat amb les ponències de dos experts, Kim Mannino, de WGSN, i Samuel Martínez, de Facebook
Aquesta iniciativa ha comptat amb el suport d’empreses i entitats privades. Com a partners destaquen Grupo Zeta, Mc Cann i Correos. Com a sponsors Barcelona Activa, Baker&McKenzie, Esade Creapolis i WGSN. I com a col•laboradors Toté Vignau, BAU, ESDI, Hotel Omm, UOC, Wayra, Lanzadera-
Retransmissió en streaming de les desfilades per TV3
A banda de poder seguir la passarel·la 080 a través del 080 TV Channel, en la present edició TV3 oferirà en streaming les desfilades dels dissenyadors i marques del certamen, comentades per la periodista Queta Karmany.
Avui dimecres, 1/07, i a la tarda retrensmetrà les desfilades d' Escorpion (16h), Celia Vela (17:30h), Brain&Beast (19h) i Custo Barcelona (20:30h). Dijous, 2/07, les desfilades de Punto Blanco – Miquel Suay (14h), Naulover (16h), Justicia Ruano (17:30h), Manuel Bolaño (19h), i Menchén Tomás (20:30h). I el dia de la cloenda, 3/07, es retransmetran les desfilades d’Oscarleon (11h), BCN Brand – Torras (12:30h), Lupo Barcelona (14h), i Cóndor i Bóboli (16h).