Imatge de la roda de premsa, aquesta tarda.

L'ATM acorda reclamar a l'Estat millorar el finançament per al transport públic

Les aportacions del Govern central a l'ATM de l'àrea de Barcelona han disminuït un 50% des del 2010 mentre que la resta d'administracions les han incrementat

query_builder   21 abril 2016 18:10

event_note Nota de premsa

L'ATM acorda reclamar a l'Estat millorar el finançament per al transport públic

Les aportacions del Govern central a l'ATM de l'àrea de Barcelona han disminuït un 50% des del 2010 mentre que la resta d'administracions les han incrementat

  • La Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona demanaran a l’Estat que incrementi l’aportació econòmica a Catalunya i segueixi els criteris de càlcul emprats a Madrid, que serien més favorables
  • Les aportacions del Govern central a l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona han disminuït un 50% des del 2010 mentre que la resta d’administracions les han incrementat
Antoni Poveda, Josep Rull i Mercedes Vidal, a la roda de premsa aquesta tarda.
La Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que són les tres administracions que conformen l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM),  han acordat reclamar a l’Estat que s’apliquin a Catalunya els mateixos criteris de càlcul que es fan servir a les aportacions econòmiques que realitza al transport públic de Madrid. Aquest dijous s’ha reunit la comissió de millora del finançament del transport públic, presidida pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, on tant la Generalitat de Catalunya com l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han constatat l’esforç que han realitzat aquestes tres administracions en contrast amb la progressiva disminució de les aportacions de l’Estat, que han disminuït un 50% en sis anys. A la reunió també hi ha participat la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, i el vicepresident de Transport i Mobilitat de l’AMB, Antoni Poveda.
 
La decisió respon a les necessitats de finançament del transport públic existents, sobretot amb l’ampliació del sistema tarifari integrat a les comarques d’Osona, Berguedà i Ripollès l’any 2015, i tenint en compte la progressiva reducció de les aportacions de l’Estat en l’àmbit de l’ATM.
 
Es reclama aprofitar els criteris de càlcul de les aportacions econòmiques de l’Estat al transport públic de Madrid que, d’aplicar-se també a Catalunya, serien més favorables i també recuperar progressivament l’aportació de l’Estat en base als criteris anteriors a la recessió. Fins al 2010 es calculava en base a un criteri de territori/població i amb preu per habitant de 30 euros/l’any. Ara la base és 20 euros/habitant/any i el càlcul no té en compte l’increment de 7 a 12 comarques integrades que s’ha produït des del 2010.
 
Les tres administracions de l’ATM demanaran una reunió amb el Ministeri d’Hisenda per reclamar aquesta equiparació així com una aportació extraordinària per millorar el sistema en base als requeriments ambientals  que fa la Unió Europea a l’Estat respecte a la qualitat de l’aire de la regió metropolitana de Barcelona.
 
Pel que fa a les aportacions de les administracions en el període 2010-2016, en el següent quadre es pot observar com Generalitat, Ajuntament i AMB han anat incrementat la seva contribució mentre que l’Estat ha passat de 200 milions d’euros l’any 2010 als 99 d’aquest 2016.
 
 
2010
2016
Generalitat
279
349
Ajuntament BCN
73
129
AMB
80
108
Estat
200
99
                                       Milions d'euros

1  

Imatges

Imatge de la roda de premsa

Imatge de la roda de premsa 1694

2  

Fitxers adjunts

Plànol d'evolució d'aportacions al sistema de transport públic

Plànol d'evolució d'aportacions al sistema de transport públic
JPG | 188

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 785

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined