El lideratge de les direccions de centre i el seu paper en l’èxit escolar dels alumnats són alguns dels aspectes que s’han ressaltat avui durant la inauguració del curs escolar que el Departament d'Ensenyament ha organitzat amb les direccions de centres. L’acte ha tingut com a eix central el lideratge pedagògic amb una conferència a càrrec del Toby Greany, professor i expert internacional en lideratge i innovació i director executiu del London Centre for Leadership in Learning, sota el títol Lideratge Pedagògic.
Antoni Llobet: “La direcció és una de les peces fonamentals del sistema”
Prèviament, el secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet, ha inaugurat la jornada davant de més de 350 directors de centres públics i concertats d’arreu de Catalunya. Antoni Llobet ha destacat que “la direcció escolar és tant imprescindible com tan poc visible als ulls de la societat. I per això hem de reivindicar el seu lideratge en el sistema educatiu. És insubstituïble i una de les peces fonamentals del sistema”.
El secretari de Polítiques Educatives ha recordat que des de l’aprovació de la Llei d’educació de Catalunya la figura de la direcció “ha multiplicat la seva transcendència. El model educatiu català posa a disposició dels directors les eines per trobar la millor fórmula possible per aconseguir l’èxit dels alumnes”. En aquest sentit ha esmentat la configuració de plantilles amb perfils que responguin a les necessitats educatives dels centres.
Toby Greany: “Les escoles són l’essència de la democràcia”
El professor del London Centre for Leadership in Learning, Toby Greany, ha desgranat davant els assistents els principals elements del sistema educatiu que poden ajudar les direccions del centre a liderar amb èxit. Així, ha expressat la importància dels centres educatius: “Les escoles són els contenidors i l’essència de la democràcia, i les direccions n’han de ser líders”.
Toby Greany ha definit la innovació “com la forma d’ensenyar diferent que ha de conduir a l’èxit dels alumnes, a aconseguir millors coses per l’alumnat. Si no es fa bé, no és una innovació, és en certa manera una pèrdua de temps”. També ha afirmat que els docents tenen un paper clau en l’èxit dels alumnes, tant o més que l’entorn en què es troba el centre.
29 de setembre de 2016