Neus Munté destaca la importància de fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves per oferir-los

Neus Munté destaca la importància de fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves per oferir-los "tot un món de perspectives de futur"

query_builder   1 març 2017 12:21

event_note Nota de premsa

Neus Munté destaca la importància de fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves per oferir-los "tot un món de perspectives de futur"

  • La consellera de la Presidència ha participat en la inauguració del Changing Education Together que organitza la Mobile World Capital Barcelona dins del Mobile Wolrd Congress 
Neus Munté destaca la importància de fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves per oferir-los
La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha participat avui en la inauguració del ‘Changing Education Together’, el seminari dirigit als equips directius de centres educatius, representants del sector de l’educació i responsables de polítiques educatives, que des de fa tres anys organitza la Mobile World Capital Barcelona dins del Mobile Wolrd Congress, amb l'objectiu d'abordar l’ús responsable dels dispositius mòbils en l’educació i l’evolució del paper de les escoles en l’era digital. 
 
Munté ha destacat que el Changing Education Together, "és el  fòrum més indicat per a abordar un tema que des del Govern ens ocupa i ens preocupa: el paper de la tecnologia mòbil en  l’educació". Segons la consellera, "la tecnologia mòbil ha entrat amb molta força en les nostres vides, en el dia a dia de la nostra societat i, sobretot, entre els nostres joves", com demostren les xifres: la penetració de la telefonia mòbil a Catalunya és actualment del 97% de la població. "Però la tecnologia ofereix molts avantatges que hem de saber aprofitar, també com a eina d’aprenentatge pels nostres joves", ha afirmat la portaveu del Gpvern, qui ha considerat que "la tecnologia i l’educació han d’anar lligades".
 
Les experiències d'ús de la tecnologia educativa a les escoles demostren que la introducció de les TIC a l'aula ajuda a millorar els processos d'aprenentatge: per un costat, les TIC permeten al professorat conèixer millor les capacitats i les habilitats dels estudiants i, per l’altre, aconsegueixen que els estudiants estiguin més motivats perquè, gràcies a l'àmplia oferta de continguts i de dispositius, és més senzill oferir una educació adaptada a les necessitats de cada persona.
 
D'altra banda, estudis realitzats per diferents organismes apunten que hi ha un desequilibri creixent entre la demanda laboral de persones qualificades en els camps de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques, i les persones amb titulacions en aquests àmbits. Aquesta situació és encara més evident si l’observem amb una perspectiva de gènere, perquè les dones, tot i que accedeixen amb major proporció que els homes als estudis superiors, ho fan en menor percentatge en aquestes àrees.
 
Davant d'això, la consellera ha afirmat, que "si sabem que el futur requerirà especialistes en aquestes àrees, hem de poder oferir als nostres nois i noies un acostament, un coneixement profund d’aquestes matèries, perquè neixin en ells i elles les vocacions, que els obriran tot un món de perspectives personals de futur, i que garantiran al nostre país un important planter de professionals qualificats i qualificades, que ens faran competitius i referents"
 
Donat que aquesta és una prioritat del Govern, Munté ha recordat que "ahir al Govern vàrem aprovar la creació del Pla STEMcat per fomentar les vocacions tecnològiques al sistema educatiu català". Segons aquest acord, un grup de treball interdepartamental elaborarà un pla d’impuls d’aquestes vocacions tot potenciant la formació del professorat en aquests àmbits; fomentant les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques entre els estudiants de l’educació obligatòria i desenvolupant procediments per fer-ne l’avaluació. Així, s’encoratja la participació de les empreses del sector a l’escola, i es promou la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a la societat, amb especial èmfasi en les activitats adreçades a la comunitat educativa.
 
A més de la creació del Pla STEMcat, Munté ha recordat altres programes ja en marxa:"Fa anys que impulsem projectes i iniciatives d'èxit com l'mSchools, en les quals ja han participat més de 80.000 estudiants i 2.500 docents de 1.300 escoles; o com el programa bitbot.cat, d'impuls de les activitats extraescolars en programació i robòtica, que vam presentar el passat mes d'octubre i que ja aplega bona part de l'oferta extraescolar que s'ofereix a Catalunya en aquests camps". Munté ha afirmat que "amb aquests programes els nostres nois i noies aprenen gaudint i gaudeixen de l’aprenentatge. Un aprenentatge que no només els aporta coneixements tecnològics, sinó també educació en valors  com el treball en equip, la col·laboració, la superació de reptes, el respecte mutu, etc."
 
Munté ha acabat amb una crida a "explorar tots junts aquest camí, sumem l’impuls públic, el lideratge privat i l’empenta, la il·lusió i el coneixement de la nostra comunitat educativa, estudiants i professors. Així seguirem creixent, seguirem millorant, construint entre tots un futur millor".
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined