La consellera Ruiz destaca que "el debat educatiu "Ara és demà" ha esdevingut un gran procés d'aquest país i serà un referent en l'educació"

El debat impulsat pel Consell Escolar de Catalunya genera un conses ample i profund en la comunicat educativa del país

query_builder   25 març 2017 19:01

event_note Nota de premsa

La consellera Ruiz destaca que "el debat educatiu "Ara és demà" ha esdevingut un gran procés d'aquest país i serà un referent en l'educació"

El debat impulsat pel Consell Escolar de Catalunya genera un conses ample i profund en la comunicat educativa del país


  • La consellera d’Ensenyament ha presidit la cloenda de les jornades presencials del debat participatiu Ara és demà
 
  • Durant tot el matí, els ponents han debatut amb els assistents les diferents aportacions rebudes al voltant de les 5 ponències del debat
 
La consellera d’Ensenyament ha destacat en la jornada de cloenda de l’”Ara és demà” que “un cop més el país i la seva comunitat educativa  ha sabut demostrar la seva empenta, la seva capacitat d’avançar, el seu compromís i la seva il·lusió”. Meritxell Ruiz ha afirmat que amb el debat la “comunitat educativa  heu fet  un procés de reflexió i heu generat un consens ample i profund, i  caldrà que els propers debats parlamentaris tinguin en compte totes aquestes aportacions”. La titular d’Ensenyament ha assenyalat que “Catalunya està enmig d’un procés de transformació educativa  i que aquest debat  és un pas més en aquest procés de transformació que ha obert nous horitzons al model educatiu propi”.  Així, “L’Ara és demà” ha esdevingut un gran procés d’aquest país i serà un referent en l’educació.  Són desenes de temes plantejats, centenars d’experiències compartides i milers de persones implicades
 
La jornada ha posat punt i final a les diferents jornades presencials que han tingut lloc al voltant de les diferents ponències de l’Ara és demà: Els pilars del sistema educatiu –a càrrec de Lluís Font, president del Consell Escolar de Catalunya-, L’arquitectura del sistema educatiu –Joan Mateo, catedràtic de Mètodes d'investigació i diagnòstic en educació a la Universitat de Barcelona-, El centre educatiu – a càrrec de Francesc Pedró, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra i expert en Educació de la UNESCO-, El professorat - Miquel Martínez, catedràtic de Teoria de l'educació a la Universitat de Barcelona i L’alumnat -Neus Sanmartí, catedràtica emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona-.
 
Així, al llarg de tot el matí, els ponents de cada temàtica han reflexionat i debatut amb els assistents al voltant de les diferents aportacions rebudes. Durant aquests mesos i fins a mitjans d’abril, el Consell Escolar de Catalunya està rebent les diferents aportacions de la comunitat educativa, que es compilaran en un document de consens definitiu, que s’aprovarà el mes de juliol en el ple del Consell Escolar per posteriorment lliurar-lo a la consellera.
 
Al marge de les jornades presencials del debat participatiu Ara és demà, també han tingut lloc un seguit de tallers en diferents punts del país. Entre les diferents sessions presencials –ja siguin les jornades presencials o els tallers territorials-, han participat més de 2.000 persones.
 
El Consell Escolar de Catalunya (CEC) organitza i lidera un debat participatiu en el si de la comunitat educativa sobre el futur de l'educació a Catalunya, amb el nom d’Ara és demà, que vol donar resposta als principals reptes del sistema educatiu i avançar en qualitat i equitat per afavorir l’èxit de tot l’alumnat. Un dels objectius del debat és promoure la participació de tota la comunitat educativa amb la voluntat d’incorporar la veu de cada col•lectiu i territori en la construcció col•lectiva del sistema educatiu del nostre país.
 
 
 
 
26 de març de 2017
 

2  

Imatges

Consellera Ruiz a la cloenda de l'"Ara és demà"

Consellera Ruiz a la cloenda de l'"Ara és demà" 1566

Consellera Ruiz a la cloenda de l'"Ara és demà"

Consellera Ruiz a la cloenda de l'"Ara és demà" 1528

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined