- Enguany, també el 080 ha acollit l’exposició de les millors tesines de les escoles de disseny i moda a l’Open Area i el NEO2 Photo Shoot Contest; com a novetat les escoles també han estat presents en el Fashion Market
- En la jornada de clausura del 080 Barcelona Fashion també ha tingut lloc la 6a edició del Texmeeting by TEXFOR, el punt de trobada anual del sector tèxtil, organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor). En l’acte inaugural la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha lloat la tasca de Texfor com “agent dinamitzador del sector tèxtil català”
- Prop de 31.000 persones han passat aquests dies pel certamen. Pel que fa a mitjans, més de 1.200 professionals de la comunicació han seguit la passarel·la, de prop de 750 mitjans diferents, entre periodistes, gràfics, bloggers i influencers. En el vessant comercial, el 080 Fashion Showroom ha superat els 300 contactes comercials entre les marques expositores i els compradors que han visitat la fira comercial del 080, un 7% més del previst
Les escoles de moda catalanes han posat avui el punt i final a la 22a edició de la passarel.la 080 Barcelona Fashion. En aquesta darrera jornada, ell certamen ha volgut el protagonisme als joves talents, amb les desfilades dels alumnes de darrer curs d'IED Escola Superior de Disseny, i de l’Escola Superior de Disseny de Moda de LCI Barcelona.
En aquesta edició també el 080 ha refermat la seva aposta pels creadors i dissenyadors del futur, amb l’exposició de les millors tesines de les escoles de disseny i moda a l’Open Area. Les escoles participants en aquesta edició han estat: Escola Superior de Disseny ESDi (Kevin Dumont); Escola de la Dona (JÚLIA PALLAROLS); Escola Superior de Disseny de Moda de LCI Barcelona (Carlos Calvo); Idep Barcelona-Escola Superior d’Imatge i Disseny (ANA CARRIÓN); ICM Institut Català de la Moda; IED Barcelona Escola Superior de Disseny (Brenda Melina Gonzalez Zuniga i Najjat Guerra Campuzano); LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art; BAU Centre Universitari de Disseny de Barcelona (ISMAEL P. RÍOS i CRISTINA MORO), i ILLA Escola d’Art i Disseny (Michelle Acosta i Marta Miñan).
D’altra banda, s’ha celebrat el concurs de fotografia NEO2 Photo Shoot Contest, on alumnes d’estilisme de les escoles de disseny de moda i d’escoles de fotografia han competit per realitzar el millor reportatge de moda. Han participat en el concurs els alumnes d'IDEP Fotodesign, Felicidad Duce, l’Escola de Moda de LCI Barcelona, Escola Superior de Disseny ESDi, ICM Institut Català de la Moda, LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art, IED Barcelona Escola Superior de Disseny, ILLA Escola d’Art i Disseny, Bau Centre Universitari de Disseny de Barcelona, ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona, Grisart Escola Internacional de Fotografia, Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC), SANT IGNASI, Jesuïtes Sarrià Estudis Professionals, Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella.
A més, enguany i com a novetat les escoles de moda i disseny també han tingut espai propi al Market Place. BAU, Escola de la Dona, IDEP Barcelona, Illa Escola d’Art i Disseny i LCI Barcelona, han instal·lat pop-ups d’exposició i venda amb peces dels alumnes.
6a edició del Texmeeting by TEXFOR
En la jornada de tancament del 080 Bracelona Fashion, s’ha celebrat la 6a edició del Texmeeting by TEXFOR, el punt de trobada anual del sector tèxtil, organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor), on crear debat, donar solucions i generar networking. Sota el títol “Tendències: avançar en temps de disrupció”, la 6a edició ha analitzat l’actual moment de canvis en una època disruptiva marcada per la constant evolució.
En el marc de l’acte inaugural, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha lloat la tasca de Texfor“ com agent dinamitzador del sector tèxtil català” . La consellera ha apuntat que la trobada Texmeeting és un clar exemple de com afrontar els reptes de futur: “cal conscienciar dels canvis que arriben, tractar-los a fons i trobar solucions col·lectives", ha destacat. En aquest sentirt, Chacón ha remarcat que “el Govern està al costat de la indústria tèxtil catalana”, a més d'assenyalar que “estarà atent” per integrar i treballar en estratègies comunes. La consellera Chacón ha assegurat que el tèxtil és ”un sector que està molt viu”.
Amb un programa de ponents de primer nivell, la jornada Texmeeting by TEXFOR ha analitzat les darreres tendències sociopolítiques i tecnològiques, i temes d’actualitat com l’economia circular o els nous models de negoci. En anteriors edicions, a les jornades Texmeeting han participat més de 150 professionals entre empresaris, dissenyadors, mitjans de comunicació i estudiants.
Prop de 31.000 assistents en aquesta 22a edició de la 080 Barcelona Fashion
En aquesta 22a edició, 30.925 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general, prop d’un 1% més respecte l’any anterior.
En l’edició d’enguany, han seguit in situ la passarel·la un total de 1.215 professionals de la comunicació d’aproximadament 750 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers. Aquesta xifra representa un increment del 22% respecte l'edició de juny de l'any passat. Del total de professionals acreditats, 450 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 230 són bloggers o mitjans digitals, 235 són digital influencers, 215 són mitjans gràfics, i 85 són periodistes de mitjans internacionals com Vanity Fair Itàlia i Alemanya, Schön UK, Nylon Germany, Hunger Magazine UK, Vogue Internacional (Street Style), Grazia Itàlia i Alemanya o Fashion Network França, entre d'altres. La presència de premsa internacional ha suposat gairebé un 20% sobre el total de professionals de la comunicació.
En relació a les xarxes socials, destacar que Instagram que és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 46.996 seguidors, un 2,3% més que al tancament de la passada edició. El nombre de seguidors a Facebook avui, dia de tancament, s’ha situat en 87.131 seguidors (un 0,78% menys respecte el tancament de l’anterior edició). I a Twitter, avui hi ha 25.892 seguidors (un 0,25% més que al tancament de la passada edició).
Pel que fa al web del 080 Barcelona Fashion durant aquesta setmana (25 al 29 de juny) la plataforma ha registrat més de 15.158 usuaris únics, que han generat més de 315.000 visites. La majoria de les visites són d’origen nacional i estatal, seguit per Estats Units, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Portugal, Perú, Holanda i Polònia. Així mateix, amb un 64,7%, el mòbil ha estat el dispositiu més utilitzat per connectar-se a la web. Durant aquesta 22ª edició, la web ha rebut un 69,6% de visites de nous usuaris, mentre que un 30,4% ja l'havien visitat a les edicions anteriors.
080 Fashion Showroom: Més de 300 interaccions comercials, valoració molt positiva dels expositors i dels compradors internacionals
Pel que fa al vessant de negoci, la 6a edició del 080 Fashion Showroom ha superat les previsions dels organitzadors. Finalment s’han superat els 300 contactes comercials entre les marques expositores i els compradors que han visitat la fira comercial del 080, un 7% més del previst.
El 80% de les marques expositores han fet de mitjana almenys 3 contactes amb alta possibilitat de tancar acords comercials, i fins i tot alguna de les firmes ha tancat acords en ferm, amb distribuïdors del mercat alemany. A l’espera de fer balanç definitiu, es calcula que aquesta edició del showroom haurà superat els 2 milions d’euros de volum de negoci, segons informa el Clúster Català de la Moda (MODACC). Els compradors visitants han fet una valoració molt positiva i han reconegut haver quedat “impactats” no només pel Showroom sinó per tot el certamen 080.
Aquesta edició del 080 Fashion Showroom ha apostat especialment pel mercat nord-americà. Més d’una desena de compradors dels Estats Units han encapçalat la missió comercial inversa, que ha estat integrada per una trentena de compradors nord-americans i d’altres països com Austràlia, Regne Unit, Països Baixos, Àustria, Japó o Rússia. En total prop d’un centenar de professionals han visitat el showroom: a banda de la trentena de compradors internacionals, més d’una cinquantena de compradors d’àmbit català i estatal ha passat per la fira comercial del 080.
Donats els bons resultats de la passada edició, novament el 080 Barcelona Fashion Showroom s’ha dedicat de manera monogràfica a la comercialització de moda femenina i accessoris. Més d’una vintena de marques de moda catalanes han estat presents entre les quals destaquen amt., Escorpion, Ester Ferrando Knitwear, Naulover, Sweet Matitos, TCN, o Lola Casademunt, que també han desfilat en aquesta edició de la passarel·la catalana. També han participat firmes com Sita Murt, Designers Society, Mikimoto, Munich, Guitare, Anna Mora/Brunella, Agnes Sunyer, Magan, Nuria Serra, Simorra, Vialis, OC&CO, Sister Dew, Teoh&Lea, i Divas.
Patrocinadors i col·laboradors de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors i amb 12 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i La Roca Village. Per la seva banda, hi participen com a firmes col·laboradores Seagram’s, Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company, Skybar / Nubar (Grupo Costa Este), Siovann, CND Beauty (manicura oficial), Rowenta (planxat i haircare) BCN Brand (uniformes oficials), i Raffel Pages (partner perruqueria) i RS-Barcelona.