- La trobada comercial està integrada en un viatge de familiarització per tal que els operadors coneguin l’oferta turística d’actiu i natura de Catalunya in situ.
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organitza avui a l’espai MónNatura Delta de l’Ebre a Amposta una jornada de comercialització especialitzada en turisme actiu i de natura en coordinació amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre. Aquest workshop ha aplegat 34 empreses catalanes i 26 operadors internacionals procedents de 10 dels principals mercats de turisme emissors europeus per a Catalunya.
Durant la inauguració del workshop, el director general de Turisme, Octavi Bono, ha declarat que “aquesta acció de comercialització va adreçada a afavorir els actors del sector turístic i la seva competitivitat. Empreses catalanes i operadors turístics de 10 mercats diferents d'àmbit europeu generaran avui més de 400 entrevistes en total per activar els seus negocis i estimular el mercat català".
Prèviament els operadors, procedents de França, Itàlia, Regne Unit, Suècia, Finlàndia, Irlanda, Alemanya, Països Baixos, Bèlgica i de la resta de l’Estat, han pogut conèixer el territori. Distribuïts en 3 viatges de familiarització han visitat les marques turístiques Paisatges de Barcelona, Pirineus, Terres de Lleida, Terres de l’Ebre i Costa Daurada.
Aquesta acció de comercialització té lloc en el Marc del Delta Birding Festival, el Festival d’Ornitologia del Delta de l’Ebre que té lloc des d’avui i fins aquest diumenge dia 23 de setembre.
La Marca d’Ecoturisme de l’ACT
Amb la voluntat de disposar d’un programa de treball específic que cobrís el segment de l’ecoturisme, l’ACT va crear aquesta marca per aglutinar a totes aquelles empreses que treballen de manera segmentada aquest producte. La distinció permet agrupar aquelles experiències on la motivació general és la d’estar en contacte amb la natura gràcies a activitats que permetin la contemplació, l’observació i la participació en la conservació del medi, sempre de manera respectuosa.
En poden formar part agències de viatge especialitzades, allotjaments preparats i sensibilitzats per atendre aquest tipus de turista; entitats de promoció turística; empreses de serveis i activitats com ara observació de fauna, itineraris en rius i espais marins, passejades per espais d’interès geològic, fotografia de natura, observació del cel, ecoturisme científic, activitats educatives als parcs, etc. Cal destacar que Catalunya compta amb més del 30% de la superfície protegida, per tant els parcs són infraestructures clau que permetran la creació del producte turístic.
A través d’aquesta marca, l’ACT té per objectiu posar en valor l’oferta d’activitats de les empreses adherides amb orientació a la demanda; oferir plataformes de promoció i comercialització; i augmentar el nombre de turistes que consumeixen turisme de natura, actiu i aventura posicionant Catalunya com a destinació de referència.
Segueix-nos a les xarxes: