- El nou contracte té una vigència de tres anys
- Autometro mou 105.000 cotxes anuals i des de 2008 s'han transportat més d'un milió de vehicles des de Martorell

query_builder 26 octubre 2018 11:00
event_note Nota de premsa
SEAT i Autometro, empresa participada per FGC i COMSA Rail Transport, han signat la renovació del servei de ferrocarril que transporta vehicles entre la planta de SEAT a Martorell i el Port de Barcelona. En marxa des de l'any 2008, aquest servei de tren, operat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), transporta actualment una mitjana de 105.000 vehicles a l'any.
Amb aquesta signatura, ambdues empreses amplien tres anys més el funcionament del servei denominat Autometro. Durant aquest període es preveu realitzar estudis tècnics que permetin incrementar les circulacions complementàries i ajustar el servei a les necessitats actuals de la companyia després d’exercicis de creixement de la producció a la planta de Martorell. A dia d'avui, aquests trens realitzen tres viatges al dia de dilluns a divendres, integrats en el servei ferroviari del Metro del Baix Llobregat.
El servei d’Autometro discorre per la línia Llobregat-Anoia d'FGC, que passa a uns 50 metres de la planta de SEAT i enllaça amb ella a través d'un ramal, i entra al Port de Barcelona a través d'una via d'accés a la zona de descàrrega. Un cop al Port, els vehicles són exportats per via marítima a la seva destinació final.
Dr. Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de SEAT, ha declarat que "la renovació de l'acord és una mostra clara del compromís de SEAT amb el transport per via fèrria i un exemple dels beneficis de la col·laboració entre el sector públic i privat . SEAT és la principal empresa exportadora industrial d'Espanya i necessita infraestructures de transport que contribueixin a generar riquesa en la societat. SEAT seguirà apostant per la innovació en logística perquè la distribució de vehicles sigui més àgil, eficient i sostenible".
Per al president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, "la renovació mostra la confiança que els clients d’Autometro dipositen en el servei de transport de mercaderies gestionat per FGC. El retorn que obtenim en les enquestes de renovació de la nostra certificació de gestió de la qualitat ISO9001 ens mostra una elevada valoració en aspectes clau per al client, com el nivell de compliment i de puntualitat, l'alta capacitat de reacció davant eventualitats en el servei i la fluïdesa en la interlocució. Una mostra més de l'excel·lència del servei que ofereix Ferrocarrils i de l'equip humà que ho fa possible".
Una dècada de transport sostenible
La consolidació d’Autometro confirma el clar compromís global de SEAT i FGC amb el medi ambient i la mobilitat sostenible. SEAT exporta més del 80% dels vehicles que fabrica a Martorell i el ferrocarril és un mitjà de transport ecològic, rendible i eficient. A més, contribueix a la reducció d'accidents, ja que només la línia Autometro elimina de la circulació uns 25.000 camions a l'any en el tram entre Martorell i Barcelona. Aquest servei compta amb vagons de transport articulats de dos pisos amb capacitat per a 170 vehicles i una longitud de 411 metres. Aquest mes d'octubre, la línia d’Autometro ha arribat a la xifra d'un milió de vehicles transportats des de la seva estrena el 2008.
La logística se suma a la Indústria 4.0
SEAT està transformant els seus processos industrials perquè la planta de Martorell sigui una referència en la Indústria 4.0. L'automatització i la digitalització són factors clau per aconseguir que els processos siguin més flexibles i eficients i donin resposta a les exigències dels clients. La logística té un paper fonamental en la Indústria 4.0 i, per aquesta raó, SEAT inaugurarà properament un nou centre logístic completament automatitzat, el més alt d'Espanya, amb capacitat per a 119.000 caixes i una alçada màxima de 43,7 metres.
Així, SEAT compta amb un altre servei per ferrocarril, gestionat per FGC i denominat Cargometro, que transporta peces des de la planta de la Zona Franca de Barcelona fins a Martorell. La companyia també ha innovat en el transport per carretera i va ser pionera a Espanya a utilitzar gigatrucks, camions d'una longitud de 25,25 metres, per transportar components. Actualment, es troba en fase de proves l'ús d'un duotràiler, un camió de 31,75 metres de longitud i una capacitat de 60 tones.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és una empresa pública amb més de 150 anys d'història que gestiona i opera línies de transport de viatgers, de mercaderies, trens turístics i 5 estacions de muntanya.
Els trens d’FGC transporten més de 80 milions de persones l'any cobrint l'àrea metropolitana de Barcelona, les comarques properes a la ciutat (Línia Barcelona-Vallès i Línia Llobregat-Anoia) i les poblacions entre Lleida i el Pallars Jussà (Línia Lleida- la Pobla), contribuint a la millora de la mobilitat a Catalunya, al dinamisme econòmic i social de les comarques de muntanya i a la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l'aire.
A nivell internacional, FGC és una de les empreses de transport amb millors indicadors del món, i ocupa els primers llocs en aspectes clau en gestió ferroviària, com el menor índex de frau, la puntualitat o l'índex de cobertura.
SEAT és l'única companyia que dissenya, desenvolupa, fabrica i comercialitza automòbils a Espanya. Integrada en el Grup Volkswagen, la multinacional, amb seu a Martorell (Barcelona), exporta el 80% dels seus vehicles i està present en més de 80 països dels cinc continents. En 2017, SEAT va aconseguir un benefici després d'impostos de 281 milions d'euros, va vendre gairebé 470.000 vehicles i va aconseguir un volum de negoci rècord de més de 9.500 milions.
El Grup SEAT compta amb més de 15.000 professionals i té tres centres de producció: Barcelona, el Prat de Llobregat i Martorell, on fabrica l'Ibiza, el Arona i el Lleó. A més, la companyia produeix el Ateca i el Toledo a la República Txeca, el Tarraco a Alemanya, l'Alhambra a Portugal i el Mii a Eslovàquia.
La multinacional compta amb un Centre Tècnic que es configura com un hub del coneixement que acull 1.000 enginyers orientats a desenvolupar la innovació del primer inversor industrial en R + D d'Espanya. SEAT ja ofereix l'última tecnologia en connectivitat en la seva gamma de vehicles i està immersa en un procés de digitalització global de la companyia per impulsar la mobilitat del futur.
1