Pla d’inversions 2019-2022 de Ports de la Generalitat
S’ha presentat el Pla d’inversions 2019-2022 de Ports de la Generalitat, que suposarà una inversió de 30 milions d’euros per part del Govern.
- El Pla donarà prioritat a millorar la protecció i l’abric dels ports i a adequar les infraestructures portuàries al canvi climàtic.
- Una altra part important de la inversió es destinarà a potenciar la sinergia port-territori, és a dir, millorar la connexió entre el port i les ciutats, creant espais i vies que facilitin l’intercanvi d’activitats i que fomentin la dimensió social dels ports sense renunciar a la seva funció econòmica.
Inversions genèriques
- Ports de la Generalitat destinarà 28,8 M€ al Pla d’inversions 2019-2022.
- Potenciació del sector pesquer, que rebrà un 8% d’inversió.
- Impuls del sector comercial de mercaderies i el transport de viatgers (creueristes i passatgers dels vaixells turístics locals), un 6% d’inversió del Pla.
- Millora de la sostenibilitat i de l’eficiència energètica, un 5%, i del sector industrial i tècnic de drassanes i varadors, un 4%.
- Millora de les comunicacions, els processos i TIC de l’empresa rebran un 3% de la inversió; la implementació del Programa d’Identificació Visual (PIV), un 2%.
- Potenciació del sector nàutic, un 1% de la inversió, i els nous sistemes de seguretat per a les instal·lacions portuàries, un 1%.
Inversió pública per zones portuàries
- Zona Portuària Nord, que comprèn ports de la demarcació de Girona, rebrà una inversió de 10,4 M€.
- Zona Portuària Centre, amb ports i dàrsenes pesqueres de la demarcació de Barcelona, a més de la dàrsena pesquera de Torredembarra, s’hi destinaran gairebé 6 M€.
- Zona Portuària Sud, amb ports de la demarcació de Tarragona i embarcadors del riu Ebre, rebrà prop de 10 M€.
Els ports de la Generalitat en dades
L’activitat realitzada pels 45 ports de la Generalitat durant l’any 2017:
- Va generar una facturació total de 1.164,1 M€, que representa 3,2 M€ facturats diàriament.
- Va aportar al PIB de Catalunya 553,2 M€.
- Va contribuir al manteniment de 10.214 llocs de treball directes, indirectes i induïts.
- Va generar una recaptació fiscal de 211 M€ entre impostos nacionals i autonòmics (IVA, IRPF i IS).