· La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha inaugurat aquest matí el saló professional que se celebra des d’avui i fins el 28 d’abril a Fira Barcelona, en el marc de la present edició de la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week
· En la visita inaugural, la consellera ha recorregut diversos estands del saló i ha aprofitat per valorar la marxa del sector de la moda nupcial a Catalunya. Al 2018, les empreses catalanes van exportar 235 milions d’euros, xifra que consolida Catalunya com a “motor exportador” amb prop del 40% de total de les exportacions del conjunt de l’estat
· La moda nupcial catalana és present arreu del món, tot i que el seu principal mercat continua sent eminentment europeu: cinc països de la UE —Itàlia, França, Alemanya, Regne Unit i Portugal— aglutinen el 54,3% de les exportacions de 2018
· Enguany, la Generalitat —a través del Departament d’Empresa i Coneixement— ha aportat 730.000 euros per a la celebració del certamen
En la visita inaugural, la consellera Àngels Chacón —acompanyada del director general de Fira Barcelona, Constantí Serrallonga i de la directora del saló, Estermaria Laruccia— ha recorregut diversos estands del saló i ha aprofitat per valorar la marxa del sector de la moda nupcial a Catalunya. Segons ha apuntat, l’any passat les empreses catalanes van exportar 235 milions d’euros, xifra que consolida Catalunya com a motor exportador, amb el 36% de total de les exportacions de moda nupcial i cerimònia del conjunt de l’estat.
La consellera ha confessat estar "molt contenta d'estar avui aquí, i de que la Generalitat torni a apostar per aquest aquest saló que, no ho oblidem, és referent mundial". Chacón ha destacat que "la moda catalana vinculada a núvies i festa representa el 36% de les exportacions del conjunt de l'estat, i per tant estem liderant un importantíssim sector. A més, és un sector molt internacionalitzat perquè la indústria nupcial catalana exporta gairebé el 80% de la seva producció: així doncs, sector internaiconalitzat, referent mundial i potència exportadora. És sens dubte és un dels nostres drivers".
En aquesta edició, el saló professional VBBFW compta amb 429 expositors, un 13% més que a l’anterior edició, dels quals el 74% són internacionals, procedents de 34 països, com Regne Unit., EUA, Itàlia, Holanda, Alemanya, Turquia, França, Portugal, Bèlgica, Polònia, Líban, Israel o Ucraïna, entre d'altres
Des dels inicis d’aquest certamen, que enguany celebra la 29a edició, la Generalitat ha apostat per la moda nupcial catalana, un segment en el qual actualment Catalunya és referent a nivell internacional, i ha donat suport al projecte des dels seus inicis. Enguany, la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Coneixement ha aportat 730.000 euros per a la celebració de la VBBFW.
Evolució exportacions sector nupcial a Catalunya
Al 2018, Catalunya va exportar 235 milions d'euros en vestits i complements de núvia i cerimònia. Com succeeix des de l’inici de la sèrie històrica, les exportacions catalanes sumen la major part del total de l’estat: en concret, l’any passat el 36,1% de les exportacions estatals procedien de Catalunya. En el període 2012-2018, les exportacions catalanes del sector han evolucionat de forma positiva, amb un creixement net del 13%. Analitzant les principals partides exportadores, al 2018 els vestits de núvia i cerimònia van acumular el gruix de les exportacions catalanes del sector (72%).
Rànquing de les destinacions d’exportacions catalanes 2018
El mercat exterior de la moda nupcial i de cerimònia catalana es caracteritza per la seva diversificació. Pràcticament, la moda de núvies catalana té presència arreu del món tot i que el seu principal mercat continua sent europeu: cinc països de la UE —Itàlia, França, Alemanya, Regne Unit i Portugal— sumen el 54,3% de les exportacions de 2018.
Al 2018, Itàlia es manté com a principal client, amb el 18,8% de les exportacions, seguit de França (amb el 14,2% del total d’exportacions), Alemanya (10%), Regne Unit (5,7%) i Portugal (amb el 5,6%). Així mateix, destaca el bon comportament de mercats com Marroc —que escala posicions, i se situa com a 4rt mercat, amb el 7,1% de les exportacions catalanes (+26,7%)—, Països Baixos (+33,2%), EUA (+14,9%), Mèxic (+7,3%) i Aràbia Saudita (+11,1%).
PAIS
|
% exportacions 2018
|
VAR. 2018/2017
|
Itàlia
|
18,8%
|
-7,0%
|
França
|
14,2%
|
-4,3%
|
Alemanya
|
10,0%
|
+20,6%
|
Marroc
|
7,1%
|
+26,7%
|
Regne Unit
|
5,7%
|
+4,0%
|
Portugal
|
5,6%
|
-7,6%
|
Turquia
|
3,1%
|
-1,4%
|
Països Baixos
|
3,0%
|
+33,2%
|
Estats Units
|
2,2%
|
+14,9%
|
Bèlgica
|
2,2%
|
-0,2%
|
Mèxic
|
1,9%
|
+7,3%
|
Polònia
|
1,7%
|
-6,4%
|
Aràbia Saudita
|
1,6%
|
+11,1%
|
Rússia
|
1,5%
|
-13,1%
|
Àustria
|
1,4%
|
+3,2%
|
Andorra
|
1,4%
|
-5,0%
|
Grècia
|
1,3%
|
+3,3%
|
Suiza
|
1,0%
|
+3,0%
|
Romania
|
1,0%
|
-0,1%
|
Irlanda
|
0,9%
|
+1,9%
|
Xina
|
0,9%
|
+2,4%
|
Suècia
|
0,8%
|
+2,2%
|
Emirats Àrabs Units
|
0,8%
|
-13,2%
|
República Txeca
|
0,7%
|
+39,2%
|
Resta del món
|
11,2%
|
|
TOTAL
|
100%
|
+2%
|
Pel que fa a les importacions, al 2018 Catalunya va comprar a l’exterior un total de 261 milions d’euros en articles de moda nupcial i cerimònia, un 6,9% menys que a l’any anterior. El principal importador és la Xina, amb el 34% del total.
Segueix-nos a les xarxes del Departament d’Empresa i Coneixement
A Twitter Empresa i Coneixement: @empresacat