· Reiterant el lema del certamen “Undress your mind”, la 24a edició de 080 Barcelona Fashion que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), comença aquest matí al Recinte Modernista de Sant Pau, on 27 dissenyadors i marques presentaran les seves col·leccions fins el proper 28 de juny
· La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presidit l’acte inaugural del certamen que en aquesta edició aposta per accelerar els vectors de la sostenibilitat i el fash-tech
· De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 800 professionals de la comunicació, entre periodistes i bloggers, de 300 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells un 20% són de procedència internacional de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia o Mèxic
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha donat aquest matí el tret de sortida a la 24a edició del 080 Barcelona Fashion que se celebra des d’avui i fins dijous, 27 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau, i el 28 de juny es trasllada al port Marina Vela, on es presentaran les propostes de moda de bany. En aquesta edició, el certamen de moda que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aposta per la sostenibilitat, l’economia circular i el fash-tech. En la seva intervenció, la consellera ha destacat que “la moda és talent, és creativitat i també són tendències, i en aquesta edició de la 080, les dues tendències que posem en valor són la sostenibilitat i la tecnologia, que seran presents tant dins com fora de la passarel·la”.
La consellera ha recordat la importància del sector moda a Catalunya, que representa el 7,5% del PIB, i ocupa a 65.000 persones i ha volgut remarcar que “com a Departament hem de contribuir a la millora de la competitivitat el sector de la moda catalana, establint les sinergies entre les diferents parts de la cadena de valor, fomentant el talent emergent, i donant suport als dissenyadors i marques impulsant la seva internacionalització”. En aquest sentit, ha assenyalat que “080 és una de les eines de que es dota el Govern per assolir tots aquests objectius que s’integren en el pla d’acceleració de la moda que estem impulsant”.
L’acte inaugural també ha comptat amb la presència de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta; la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta; i la cap de l’Àrea del Moda del CCAM i project manager del 080, Marta Coca, acompanyades de dissenyadors i representants de les empreses patrocinadores.
Més de 800 periodistes i professionals de la comunicació
De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 800 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers, de 300 mitjans diferents han sol·licitat acreditació, d’ells un 20% són de procedència internacional. D’aquests 800 professionals, 180 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 120 són bloggers o mitjans digitals, 106 són digital influencers, 130 són mitjans gràfics, i 44 són de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia o Mèxic, entre d’altres.
27 dissenyadors i marques a la 24a edició de la passarel·la 080
Podeu consultar programa de desfilades aquí
Activitats paral·leles de 080 Bacelona Fashion
Al llarg d’aquesta setmana, 080 Barcelona Fashion proposa diferents activitats paral·leles vinculades al sector de la moda, que en aquesta edició s’orienten especialment al debat sobre la sostenibilitat en la moda i al fash-tech.
(26/06 de 10.30 a 13.30h. Auditori Francesc Cambó. Recinte Modernista St. Pau)
(25/06 i 26/06 de 10.30 a 21h. Sala Hipòstila. Recinte Modernista St. Pau)
(27/06 a les 11.30h. Auditori Francesc Cambó. Recinte Modernista St. Pau)
(25/06, de 9 a 14h. a Fira Barcelona. Gran Via)
Podeu consultar el calendari complet d’activitats paral·leles aquí
Open Area 080, l’àrea oberta més experiencial
Donant continuïtat al nou concepte d’espai expositiu en format galeria, la
Pop Up Gallery s’instal·la en aquesta edició als jardins nord del recinte, a l’Open Area del 080 —de lliure accés descarregant un
codi al web 080— i comptarà amb música en directe, actuacions i performances. La Pop Up Gallery acollirà una vintena de propostes inspiradores i experiencials de dissenyadors i firmes amb un elevat component creatiu.
Com a novetat, l’Open Area comptarà amb el
080 by Bexfy, amb un espai central multimèdia on, a través de la tecnologia, es generarà una experiència per al visitant del 080. També s’instal·larà novament la
080 Box Experience, un espai innovador i ‘alternatiu’, que va tenir un gran èxit la passada edició, amb el que es crearà una interacció entre els assistents.
D’altra banda, les escoles de moda tornaran a estar presents en aquesta edició amb una selecció de les millors tesines, dels alumnes de darrer curs de disseny, que també es mostraran a l’Open Area. De la mà de l’ajuntament de Mollerussa, el 080 acollirà una petita mostra de creacions realitzades amb aquesta tècnica, cedides pel Museu de Vestits de Paper de Mollerussa.
Patrocinadors i col·laboradors de la 24a ed. de 080 Barcelona Fashion
En aquesta edició, el certamen compta amb el suport de 8 patrocinadors i 10 firmes col·laboradores. Els sponsors són Etihad Airways (aerolínia oficial), SEAT (mobilitat oficial), Redken amb Raffel Pagès (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), La Roca Vilage (shopping destination), Thuya (manicura oficial) i Rowenta (planxat oficial). Pel que fa als col·laboradors, les firmes que participen aquesta edició són: Seagram’s Gin (ginebra oficial), Lay’s Gourmet (snacks), Light & Free (iogurt), B·SEArcular (Epson), Vitamin Well, Hotel SOFIA Barcelona, Font Vella, Crimons, Attrezzo i el Port Marina Vela.
Entre les accions dels patrocinadors, destaquen, dimecres 26 de juny, la final del concurs “Talla el rotllo” que impulsen conjuntament Mistinguett i el dissenyador Oscarleon. (17h. a l’espai Mistinguett de l’Open Area), i dijous, 27 de juny, la presentació de la col·laboració entre Light&Free i Brain&Beast, “Trencant estereotips en la moda”. (13.15h).