• Els autobusos interurbans de la Generalitat són els que més creixen gràcies, en part, a la implantació dels serveis de bus exprés.cat
  • Els serveis de transport interurbà per carretera també són el mode de transport que més ha augmentat a tot Catalunya l’any 2018, amb un increment del 7%
  • S’han introduït altres millores als serveis de bus interurbà com ara l’optimització i reforç de les connexions a les universitats i els diferents hospitals comarcals distribuïts per tot el territori
  • Els usuaris d’aquest transport públic han passat de 48,9 milions el 2009 a 67,3 milions el 2018

L’ús dels autobusos de la Generalitat creixen un 37,5% en deu anys.

La demanda als autobusos interurbans de la Generalitat ha augmentat un 37,5% en deu anys, segons les Xifres del Transport Públic a Catalunya, el document estadístic que elabora anualment el Departament de Territori i Sostenibilitat i que recull les principals dades de demanda i oferta de tots els operadors de transport públic de Catalunya.

De tots els modes de transport, els autobusos interurbans de la Generalitat són els que més creixen gràcies, en part, a la implantació dels serveis de bus exprés.cat, els busos d’altes prestacions que s’estan posant en servei a tot Catalunya des de l’any 2012.

Creixement de la demanda per demarcacions

  • Lleida, ha passat d’1,1 milions de viatges el 2009 a 2,5 milions el 2018, el que suposa un increment del 127,2%. És la demarcació que més ha experimentat un creixement en aquests últims deu anys.

 

  • Barcelona ha passat de 30,3 a 43,4 milions de viatges (43,23% d’increment)
  • Tarragona, de 7,5 a 10,6 milions (41,33% d’increment)
  • Girona, de 9,8 a 10,5 milions de viatges (7,14% d’increment)

S’han introduït millores en el servei d’autobusos incloses al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 

  • Optimització i reforç de les connexions a les universitats i els diferents hospitals comarcals distribuïts per tot el territori
  • Creació de serveis suburbans i comarcals
  • Intermodalitat entre els serveis ferroviari i el bus

Benefici ambiental de totes aquestes millores

L’any 2018, es van deixar d’emetre 56.448 tones de CO2 gràcies a l’ús del transport públic per carretera de la Generalitat o, el que és el mateix, l’equivalent al diòxid de carboni que emeten 56.000 cotxes. Pel que fa als òxids de nitrogen (NOx), s’ha estalviat l’emissió de 454 tones a l’atmosfera, i 40 tones de partícules inferiors a 10 micres (PM10).