La consellera, amb els alcaldes catalans presents a FITUR
·     La consellera d’Empresa i Coneixement s’ha trobat amb alcaldes, alcaldesses i equips municipals de poblacions turístiques afectades pel temporal de vent i pluja per donar-los un missatge de suport i tranquil·litat

·     En aquest sentit, ha anunciat que el Govern posa a disposició dels establiments turístics afectats pel temporal vint milions d’euros de la línia de finançament ICF i que els plans de foment del turisme prioritzaran les àrees més perjudicades

·     En el marc de Fitur, Chacón mantindrà reunions amb autoritats i alts responsables de corporacions per abordar qüestions com ara el Brèxit i el big data, entre d’altres

·     L’estand català compta amb la participació d’una vuitantena d’empreses i entitats d’arreu del territori

·     L’Any del Turisme Esportiu 2020 és la principal novetat de Catalunya en aquesta edició de Fitur

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, acompanyada del delegat del Govern a Madrid, Gorka Knörr, del director general de turisme, Octavi Bono, i del director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, ha inaugurat aquesta tarda l’estand de Catalunya a la fira Fitur que se celebra des d’avui i fins diumenge a Madrid.

Tenint en compte el temporal de vent i pluja que està vivint Catalunya, la consellera ha volgut mostrar el seu suport a tots aquells municipis, empreses i professionals, molts d’ells del sector turístic, afectats. La consellera ha explicat que “som a Fitur, una de les cites internacionals més importants del sector, per fer costat al nostre sector turístic, avui més que mai, combinant la gestió de les emergències amb el foment de l’activitat dels pròxims mesos. Seguirem endavant perquè Catalunya continuï sent una destinació turística referent”. En aquest sentit, la consellera ha anunciat que el Govern posa a disposició dels establiments turístics afectats vint milions d’euros de la línia de finançament ICF i que els plans de foment territorial del turisme, dotats de sis milions, prioritzaran les àrees més perjudicades.

Chacón ha destacat: “l’any 2019 ha estat un any de rècords i per primera vegada la despesa turística ha superat els 21.000 milions d’euros i han arribat a Catalunya 19,3 milions de turistes estrangers”. Pel que fa a les dades del mercat emissor de la resta d’Espanya cap a Catalunya, segons les estimacions de la Direcció General de Turisme, el 2019 es tancarà amb 9,2 pernoctacions en establiments reglats hotelers i extrahotelers (sense incloure HUT), un 2,4% més que en 2018. Pel que fa al nombre de viatgers d’aquest mercat allotjats en hotels, apartaments turístics, càmpings, establiments de turisme rural i albergs, 2019 es tancaria amb una xifra similar a la de 2018, any en què van arribar a Catalunya 3,3 milions de viatgers.

Així mateix, la consellera Àngels Chacón ha anunciat que en el marc de Fitur mantindrà diverses reunions, entre elles, una trobada amb el secretari general de l’OMT, Zurab Pololikashvili, per seguir avançant en l’organització conjunta de l’Sport World Tourism Congress d’àmbit mundial a Lloret de Mar els dies 21 i 22 de maig.

Tenint en compte que estem a una setmana d’una data clau del Brèxit, la consellera també es reunirà amb la secretària d’Estat de Turisme, Isabel Oliver per traslladar-li les seves impressions i demanar-li una monitorització permanent de les afectacions sobre el sector turístic, tal i com ja es fa des del Govern català.

Chacón també es trobarà amb representants de Mundiplan, responsable de la comercialització del lot de viatges de l’Imserso per a les destinacions de la Península, per fer el seguiment de la segona onada de vendes cap a Catalunya. El retard en l’adjudicació d’aquest programa va fer que les primeres vendes es fessin a l’inici de la temporada d’hivern i això va influir en la caiguda de reserves en les costes catalanes.

En una reunió amb Caixabank, la consellera abordarà qüestions relacionades amb el big data i de quina manera la generació de coneixement pot contribuir a incrementar la competitivitat de les empreses i entitats turístiques catalanes i a millorar el coneixement de la demanda i el potencial dels diferents mercats.

A banda d’aquestes reunions, la responsable del Departament d’Empresa i Coneixement també es trobarà amb representants d’alguns dels operadors més importants del sector com ara Booking i Odeon, entre d’altres.

En el decurs d’aquest acte, la consellera també ha donat a conèixer les principals novetats turístiques de Catalunya per a aquest 2020 com ara l’any temàtic dedicat al turisme esportiu, la celebració conjuntament amb l’Organització Mundial del Turisme (OMT), del Sport World Tourism Congress d’àmbit mundial a Lloret de Mar els dies 21 i 22 de maig, el Grand Tour de Catalunya per recórrer tota Catalunya en 5-10 dies  i un nou vídeo per a la promoció turística de Catalunya en els mercats d’Amèrica del Nord i Regne Unit protagonitzat per Ricky Rubio.

L’Any del turisme Esportiu 2020 protagonitza l’estand de Catalunya

L’Agència Catalana de Turisme ha muntat l’estand de Catalunya, de més de 900 m2 , on s’hi promociona tota la diversitat d’experiències de l’oferta turística catalana, especialment l’esportiva amb motiu de 2020 Any del Turisme Esportiu. Hi participen una vuitantena d’empreses i entitats i estan representades les nou marques turístiques (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona) de la mà dels patronats de turisme de les Diputacions i de Turisme de Barcelona.

En aquest estand, i com ja és habitual des de fa anys, l’Agència Catalana de Turisme disposa d’una àrea de taules de treball habilitada per facilitar les relacions comercials i els negocis dins l’estand de Catalunya. A més de presentar nous projectes i  promocionar propostes turístiques entre els professionals i el públic assistent, l’objectiu és posar en contacte empreses, municipis i marques turístiques catalanes amb intermediaris per afavorir la  comercialització i la identificació de tendències i dinàmiques dels mercats emissors.

A més d’aquesta gran àrea de treball, l’estand català es caracteritza per tenir un component audiovisual  destacat com ara un gran videowall on enguany es projectarà, entre d’altres, el vídeo protagonitzat per Ricky Rubio que es converteix en el nou advisor de l’Agència Catalana de Turisme. A la zona d’animació, i a través d’una pantalla tàctil, els visitants poden intereactuar i descobrir la ruta turística que més els hi escau, fotografiar-se en un photocall molt “esportiu” i veure de ben a prop el cotxe de Fórmula 1 del Circuit de Barcelona-Catalunya. Pel que fa a l’àrea gastronòmica, enguany va a càrrec de l’ESHOB – Escola Superior d’Hostaleria de Barcelona, amb la col·laboració d’Adernat, Cavas Nulles, Estrella Damm, Familia Torres, Freixenet, Suriol i Vilarnau.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

3  

Imatges

La consellera Chacón, amb alguns dels alcaldes catalans presents a FITUR

La consellera Chacón, amb alguns dels alcaldes catalans presents a FITUR 274

Imatge de l'estand de Catalunya a FITUR

Imatge de l'estand de Catalunya a FITUR 4421

Imatge de l'estand de Catalunya a FITUR (2)

Imatge de l'estand de Catalunya a FITUR (2) 4198