una de les imatges del vídeo

La conselleria engega una campanya a les xarxes socials amb un vídeo per posar en valor la tasca de la cadena alimentària en condicions molt difícils.

 

Conjuntament amb Prodeca s’ha impulsat la iniciativa social #AlimentsDeProp per posar en posar contacte productors, elaboradors, ramaders i pescadors amb consumidors de Catalunya.

 

 

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació agraeix la feina del sector agroalimentari per proveir aliments segurs i de qualitat a la ciutadania durant aquests dies de confinament per evitar la propagació del Covid-19. La conselleria ha engegat una campanya a les xarxes socials amb un vídeo per posar en valor la tasca de la cadena alimentària. La campanya es diu ‘Gràcies’ i a les imatges s’hi veuen diferents treballadors i treballadores de les diferents etapes de la cadena alimentària: producció, transformació, distribució i comercialització.

 

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació treballa aquests dies en contacte permanent amb els diferents sectors de la cadena agroalimentària perquè no falti cap producte de primera necessitat. La consellera Teresa Jordà a agraït la feina als milers de persones de la cadena agroalimentària “que continuen treballant dia a dia, tot i la situació excepcional, per garantir alimentació suficient i de qualitat per a tothom”. “Mai estarem prou agraïts als professionals sanitaris, treballadors socials, equips d’emergència i a tots els que estan treballant per mitigar les conseqüències del coronavirus”, ha assegurat Jordà. I ha afegit. “Vull posar en valor molt especialment la tasca de la pagesia i del sector agroalimentari en general per proveir-nos d’aliments. Des de les ramaderes i les pageses al botiguers, als caixers i caixeres de supermercats o els reposadors... Del camp a la taula. De les cooperatives o la indústria agroalimentària a la distribució comercial. Tanta i tanta gent que treballa aquests dies en condicions molt difícils perquè no ens falti el plat a taula”.

 

Des de l’inici de l’alerta sanitària, l’etiqueta #CuidemLaNostraPagesia reclama el consum de productes de proximitat en suport al sector, a través de diversos vídeos des de les xarxes socials dels Departament.

 

“Tindrem temps per valorar tot el què en podem aprendre com a societat d’aquesta greu crisi. Però hi ha una cosa clara: hem de retornar a la nostra pagesia tot el que aquests dies està fent per nosaltres. Comprem amb responsabilitat: ara més que mai, prioritzem el comerç local i el producte de proximitat”, ha afirmat Teresa Jordà.

 

Conjuntament amb Prodeca, l’empresa pública del Departament d’Agricultura que té com a finalitat promoure el sector i els productes agroalimentaris catalans, s’ha impulsat la iniciativa social #AlimentsDeProp per posar en posar contacte productors, elaboradors, ramaders i pescadors amb consumidors de Catalunya. Un dels efectes de la situació d’emergència és que productors agroalimentaris s’han trobat amb dificultats per posar a disposició els seus productes, però també hi ha una demanda interessada i necessària en poder contactar amb aquests productors. Els productors publiquen les seves ofertes a la xarxa social Twitter amb l’etiqueta #AlimentsDeProp, #venc i la #localitat; una manera senzilla de contactar amb possibles compradors.

 

Altres organitzacions han activat campanyes similars, com pagesiaacasa.cat, d’Unió de Pagesos, Xarxa agroalimentària Cerdanya, Alimentem Collserola, Parc Agrari Baix Llobregat o desenes d’iniciatives més, impulsades per institucions, cooperatives o empreses.


Podeu descarregar el vídeo de la campanya "Gràcies"
: https://we.tl/t-b6rLHQLuN7



També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i https://twitter.com/agriculturacat

1  

Vídeos

Vídeo Campanya "Gràcies"