mapa oficines
.
  • El Departament d’Empresa i Coneixement intensifica així el suport a l’empresa catalana que compti amb plantes de producció o oficines a l’estranger per fer front a la situació d’emergència provocada pel coronavirus
  • Les 40 oficines d’ACCIÓ a l’exterior, que donen cobertura a més de 100 països, ofereixen assessorament sobre les mesures que està prenent cada país, incentius fiscals, requisits d’entrega de mercaderies, les duanes o la situació a les fronteres
  • Segons dades d’ACCIÓ, actualment hi ha més de 8.100 filials d’empreses catalanes a l’estranger


El Departament d’Empresa i Coneixement reforça el suport a l’empresa catalana per fer front a la situació d’emergència provocada per la Covid-19 arreu del món amb l’activació de nous serveis de les 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa- a les filials d’empreses catalanes a l’estranger. L’objectiu és oferir assessorament i informació en temps real a les plantes de producció o oficines d’empreses catalanes arreu del món.

D’aquesta manera, les empreses catalanes es poden posar en contacte amb la xarxa de 40 oficines d’ACCIÓ al món a través d’aquest enllaç per rebre assessorament personalitzat sobre la situació actual en més de 100 països. Actualment, segons dades d’ACCIÓ, hi ha més de 8.100 filials d’empreses catalanes a l’estranger.

Així, les oficines d’ACCIÓ poden acompanyar les empreses, resoldre dubtes o oferir informació en temps real en àmbits com el marc legal de cada país, les polítiques duaneres, els requisits per entregar mercaderies o les mesures laborals que s’estan adoptant. Principalment, la xarxa d’oficines d’ACCIÓ pot donar suport a les filials catalanes en els següents aspectes:

  • Assessorament político-sanitari: noves mesures impulsades pels governs locals i sobre la seguretat empresarial per reduir l’expansió del Covid-19.
  • Assessorament fiscal i laboral: factures, incentius fiscals o obligacions a cada país per protegir als treballadors i l’empresa.
  • Assessorament sobre proveïdors: requisits d’entrega de mercaderies que tots els proveïdors han de complir.
  • Assessorament de comerç exterior: duanes i la situació a les fronteres.

A més, aquests serveis es complementen amb l’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ, que té l’objectiu de donar resposta a qualsevol dubte o casuística vinculats a l’exportació o importació, problemes en la cadena de subministrament o consultes sobre mobilitat de mercaderies, entre d’altres, per minimitzar l’afectació d’aquesta situació excepcional en l’activitat diària de les empreses.