Imatge campanya

L’Institut Català d’Energia (ICAEN) ha engegat diferents iniciatives per incentivar l’estalvi i l’eficiència energètica en l’àmbit domèstic durant el període de confinament establert per fer front a la COVID-19. L’obligació de romandre a casa tant per als adults, incloent-hi el teletreball en aquells casos que sigui possible, com per als infants ha generat una major utilització d’electrodomèstics i aparells electrònics, i també unes necessitats de climatització continuades durant el dia. Per això, l’ICAEN ha dissenyat una campanya orientada a oferir solucions i consells pràctics per a fer un consum energètic adequat i responsable, i que això es tradueixi en un descens de la despesa i la factura energètiques sense disminuir la qualitat de vida de les persones.

La campanya consta de diferents eixos. En primer lloc, s’ha habilitat un espai a la web que ofereix, de manera ordenada i sistematitzada, tant les novetats legals que s’han aprovat amb motiu de l’estat d’alarma per garantir els subministraments energètics com diferents consells, recomanacions i bones pràctiques per tenir en compte en la contractació d’energia elèctrica, els electrodomèstics, la climatització i la il·luminació.

En segon lloc, també s’ha posat en marxa una sèrie de sessions virtuals tipus Webinar, a través del canal Youtube @energiacat, en què cada dijous a les 17 hores tècnics de l’ICAEN expliquen en directe diferents aspectes per millorar la forma de consumir energia a les cases i de disminuir les factures. En total, seran vuit trobades durant les quals, a més, es dóna resposta als dubtes i preguntes que els ciutadans els facin arribar. Les sessions queden enregistrades i publicades al mateix canal a mesura que es van celebrant. Finalment, també s’ha posat en marxa una campanya comunicativa, a través de diferents mitjans digitals, per tal de difondre la informació i consells més bàsics mitjançant vídeos breus.

En conjunt, l’objectiu és continuar difonent bones pràctiques en el consum d’energia, tot contribuint primer a que el confinament no suposi un increment de la factura energètica per a les famílies i, després, a millorar els hàbits de les persones a l’hora d’utilitzar l’energia. L’ICAEN segueix operatiu mitjançant la modalitat de teletreball, de manera que manté tots els canals oberts per seguir en contacte amb els ciutadans i les empreses per tal d’avançar en la transició energètica.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter:  @empresacat | @coneixementcat | @energiacat