Detall del tríptic informatiu de la campanya adreçada al turisme.

Catalunya presenta una campanya adreçada als turistes amb l'objectiu d'incentivar l'estalvi d'aigua durant la seva estada

query_builder   25 maig 2022 13:32

event_note Nota de premsa

Catalunya presenta una campanya adreçada als turistes amb l'objectiu d'incentivar l'estalvi d'aigua durant la seva estada

  • L’ACA, Eurecat i el Catalan Water Partnership (CWP) participen en el projecte europeu Life Wat’Savereuse, coordinat per l’Euroregió Pirineus Mediterrània i amb la participació de les Illes Balears i Occitània
  • Dins del marc de les accions del projecte, avui s’ha presentat una campanya de divulgació en quatre idiomes i que els turistes podran consultar digitalment a través d’un codi QR que trobaran en establiments hotelers i oficines de turisme
Detall del tríptic informatiu en el marc de la campanya adreçada als turistes.
Detall del tríptic informatiu en el marc de la campanya adreçada als turistes.

Catalunya ha presentat avui una campanya per a incentivar l’estalvi d’aigua adreçada als turistes, amb motiu de la celebració d’un taller destinat a presentar les campanyes de comunicació per a la conscienciació sobre l’estalvi d’aigua i la reutilització als establiments turístics, que ha comptat amb la participació de prop de 40 representants del sector. Aquesta iniciativa, liderada per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), l’Eurecat i el Catalan Water Partnership (CWP) s’emmarca dins de les accions previstes en el projecte europeu Life Wat’Savereuse, que està coordinat per l’Euroregió Pirineus Mediterrània i que també compta amb la participació de les Illes Balears i Occitània. Aquesta iniciativa, que es va iniciar en el 2020 i conclou el 2023, treballa al voltant de dos objectius: incentivar el consum responsable entre els turistes i potenciar l’ús de l’aigua regenerada en establiments hotelers i per a usos municipals en localitats amb una alta afluència de turistes.

Portal en quatre idiomes

La campanya, amb el nom de Together for Water, està disponible en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès), és molt visual i ofereix missatges directes per a incentivar l’estalvi d’aigua entre els turistes, tot explicant la realitat hídrica de Catalunya, amb rius mediterranis que tenen un cabal escàs i insuficient, la disponibilitat d’aigua de Barcelona (que és 26 vegades inferior a la d’altres grans ciutats com París i fins a 300 més baixa que a Viena) i amb embassaments que plens tenen només la garantia d’un any.

Aquesta campanya es podrà trobar en establiments hotelers i es podrà consultar a través d’un codi QR, així com en oficines de turisme en diversos municipis catalans. També s’ha ofert als establiments hotelers de poder imprimir materials de la campanya per a situar-los a les habitacions, com petits cartells, caixes per guardar el raspall de dents, informació per situar a les cisternes dels vàters, entre d’altres.

Manual de noves tecnologies

A més d’aquesta campanya, que es difondrà durant aquest estiu a Catalunya, el projecte Life Wat’Savereuse també pretén potenciar l’ús de l’aigua regenerada per a usos lúdics, municipals i hotelers, així com donar a conèixer noves tecnologies.

Per aquest motiu, l’ACA, en col·laboració amb Eurecat i el Catalan Water Partnership,  ha elaborat tres documents tècnics (Pla de gestió sostenible de l’aigua per a establiments turístics públics, Pla de gestió sostenible de l’aigua per a establiments turístics privats i Manual de tecnologies d’estalvi, reutilització i ús sostenible de l’aigua per al sector turístic), amb la informació de mesures i noves tecnologies que es poden emprar en hotels i altres establiments turístics per a reduir el consum i potenciar la reutilització.

A més, s’estan duent a terme reunions amb ajuntaments, ens locals i entitats subministradores per a explicar el projecte i potenciar mesures en aquest àmbit.

4  

Imatges

Foto 1. Imatge de la sessió celebrada avui.

Foto 1. Imatge de la sessió celebrada avui. 234

Foto 2. Imatge principal de la campanya.

Foto 2. Imatge principal de la campanya. 169

Foto 3. Disseny de la cinta per posar al damunt del vàter

Foto 3. Disseny de la cinta per posar al damunt del vàter 83

Foto 4. Detall del tríptic informatiu.

Foto 4. Detall del tríptic informatiu. 185

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 238

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined