• En el marc del “Buy Catalunya”, 170 operadors turístics de 36 mercats internacionals es reuniran amb més de 200 empreses i entitats del sector turístic català per comercialitzar la seva oferta.
  • En aquesta cinquena edició participen empreses catalanes amb un perfil segmentat que comercialitzen productes molt especialitzats.
  • Enguany cal destacar la participació de nous mercats, especialment del sud-est asiàtic i d’ex-repúbliques soviètiques.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza demà al Palau de Congressos de Catalunya el “Buy Catalunya”, la trobada comercial més important de l’any on 170 operadors turístics de 36 mercats internacionals es reuniran amb més de 200 empreses i entitats del sector turístic català per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la en els seus països. En total es produiran més de 3.000 entrevistes l’objectiu de les quals és generar negoci entre les entitats catalanes i els operadors turístics convidats.
 
A les 11.00 hores, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, assistiran a les jornades.
 
Els 170 operadors turístics participants en aquesta edició procedeixen dels mercats següents: Alemanya, Argentina, Armènia, Austràlia, Àustria, Azerbaijan, Bielorrússia, Bèlgica, Brasil, Canadà, Corea del Sud, Dinamarca, Eslovàquia, Espanya, Estats Units, Finlàndia, França, Hong Kong, Hongria, l’Índia, Itàlia, Japó, Kazakhstan, Lituània, Moldàvia, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, República Txeca, Rússia, Singapur, Suècia, Suïssa, Taiwan, Ucraïna i Xina. En aquesta cinquena edició cal destacar que participen nous mercats, especialment del sud-est asiàtic i d’ex-repúbliques soviètiques.
 
 
Catalunya, una oferta turística especialitzada a la recerca de l’excel·lència
 
Pel que fa als participants catalans, aquest any s’han cercat empreses amb perfil segmentat que comercialitzin productes molt especialitzats. Així, assisteixen al Buy Catalunya 2014 empreses com “Barcelona Sports Trips”, especialitzada en tennis i golf; “Kabi by Edurne Pasaban”, que organitza viatges de senderisme i turisme de natura; “Barcelona Special Traveler”, íntegrament adreçada a viatgers amb discapacitats; o “Goes Travel”, que fa paquets a mida per escoles, estudiants, universitats, etc. També cal destacar la presència d’algunes empreses especialitzades en turisme gastronòmic i enoturisme, un dels principals productes que l’ACT promociona aquest any.
 
A més de les reunions individuals per fer negoci, les empreses catalanes que ho desitgin tindran l’oportunitat de participar en una de les cinc presentacions davant d’operadors turístics, que l’ACT ha organitzat al voltant de cinc temàtiques diferents: Costa Catalana, Interès especial, Itineraris culturals, Itineraris d’enoturisme i gastronomia, i Natura i aventura. Aquesta acció consisteix en que les empreses i institucions catalanes presentin durant un minut el seu producte i oferta turística davant d’un grup d’operadors turístics interessats en el segment que treballen.
 
El Buy Catalunya finalitzarà amb un acte de cloenda dijous a la nit a l’Hospital de Sant Pau. Aquest acte estarà presidit pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, i comptarà amb la presència dels operadors turístics participants a la jornada.
 
L’Agència Catalana de Turisme organitza el Buy Catalunya bianualment, gràcies a la seva xarxa d’Oficines de Promoció Turística a l’exterior que treballa durant tot l’any directament en els mercats emissors. Aquesta cita ja s’ha consolidat com a una de les accions promocionals més potents dins del seu pla de suport a la comercialització dirigit als empresaris del sector català.
 
Conèixer la destinació
 
Prèviament a la trobada comercial, el 7 i 8 d’octubre els operadors turístics participants han tingut l’oportunitat de conèixer l’oferta turística catalana “in situ” a través de diversos viatges de familiarització.
 
Així, els operadors s’han distribuït en grups per participar en els deu viatges de familiarització organitzats per l’ACT, centrats en diferents productes i visitant les 9 marques turístiques catalanes. Els programes temàtics són: enoturisme a prop de Barcelona; art i enoturisme; turisme familiar; turisme urbà amb AVE; turisme actiu; turisme gastronòmic a la Costa Daurada; turisme gastronòmic a les Terres de l’Ebre; turisme de natura; patrimoni cultural; Barcelona i Costa Barcelona.

El “Buy Catalunya” compta amb el suport de les següents empreses i entitats: Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Diputació de Barcelona, Turisme de Barcelona, Torisme Val d’Aran, FC Barcelona, Circuit de Barcelona-Catalunya, La Roca Village, Qatar Airways, Vueling, Iberia, Estrella Damm, PortAventura, Abertis, Renfe, Torres, Sixt Rent a Car, Avant Grup, Palau de Congressos de Catalunya, Codorniu, Torre Catalunya, Catalonia Hotels & Resorts, i Desigual

11:00|Buy Catalunya 2014. Palau de Congressos de Catalunya (av. Diagonal, 661-671) |Barcelona (Barcelonès)

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, atendran els mitjans de comunicació durant el Buy Catalunya 2014.