Sala de premsa

TURISME

Catalunya participa a la fira MITT de Moscou amb l'objectiu de mantenir-se com a destinació turística preferida dels russos

query_builder   17 març 2015 17:35

settings_input_antenna Convocatòria

Catalunya participa a la fira MITT de Moscou amb l'objectiu de mantenir-se com a destinació turística preferida dels russos

 

  • Tot i la situació econòmica de Rússia que provocarà enguany un descens del turisme, l’Agència Catalana de Turisme continuarà fent promoció en aquest mercat per seguir liderant les preferències dels viatgers d’aquest país.

 

  • Cal destacar que el 40% del turisme rus que visita Catalunya és repetidor. Aquesta dada hauria de permetre que la caiguda a Catalunya d’aquest mercat fos menys accentuat que a d’altres destinacions.

 

El secretari general del Departament d’Empresa i Ocupació, Xavier Gibert, encapçala la delegació catalana que assisteix a la fira internacional de turisme MITT que se celebra des de demà dimecres 18 de març al dissabte 21 a Moscou. L’Agència Catalana de Turisme (ACT) hi participa acompanyada d’una vintena d’entitats i empreses del sector turístic català.
 
Enguany, la Generalitat assisteix a la MITT com a mostra que Catalunya segueix apostant per Rússia com a mercat emissor estratègic. Tot i el descens en el nombre de turistes russos de 2014 a tot el món, els responsables turístics catalans estan decidits a no deixar de fer promoció en aquest mercat. L’objectiu és que, quan millori la situació que viu actualment el país, Catalunya continuï liderant les preferències viatgeres dels turistes russos.
 
Cal destacar que el 40% del turisme rus que visita Catalunya és repetidor. Aquesta dada, tenint en compte que enguany les previsions en les xifres del mercat rus apunten a un nou descens generalitzat, hauria de permetre que la caiguda a Catalunya d’aquest mercat fos menys accentuada que a d’altres destinacions.
 
A més, la Generalitat continua treballant en la seva estratègia de diversificació de mercats per compensar aquesta davallada del turisme rus a Catalunya, reforçant la promoció en mercats de les ex repúbliques soviètiques, com ara Moldàvia, Armènia, Bielorrússia, Azerbaidjan i Kazakhstan. En aquest sentit, destaquen les connexions aèries amb Catalunya que es van posar en marxa durant l’any passat.
 
Demà dimecres 18 de març, a les 13.30h, el secretari general d’Empresa i Ocupació, Xavier Gibert, participarà en la roda de premsa que tindrà lloc a l’estand de Catalunya a la MITT de Moscou (Pavelló 2.2 – estand C245. Expocentr Krasnaya Presnya. 1st. Krasnopresnenskaya Proyedzd, 12. Moscou). La Generalitat explicarà les principals novetats i atractius turístics pel mercat rus.
 
Durant la fira, el secretari general, Xavier Gibert, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, mantindran diverses trobades professionals amb els principals operadors turístics russos. 
 
En el marc d’aquest viatge a Moscou, la directora general de Turisme participarà en una jornada sobre turisme mèdic i accessible a Barcelona i Catalunya, amb una conferència sobre el model turístic català en matèria d’accessibilitat. L’acte comptarà també amb la participació de la Barcelona Medical Agency, així com d’empresaris i altres autoritats del país. Està previst que la ministra de Sanitat de la Federació Russa, Veronika Skvortsova, inauguri aquesta trobada.
 
Durant la MITT, també tindrà lloc la tradicional trobada entre professionals dels sectors turístics rus i català, un esdeveniment que suposa una bona oportunitat perquè professionals catalans i russos entrin en contacte i reforcin els seus vincles de treball. Aquesta acció compta amb la col·laboració de Codorniu i Torres.
 
La MITT és una de les fires turístiques internacionals de referència.  Amb més de 2.000 empreses participants i unes 200  destinacions, l’edició anterior va rebre més de 37.400 visitants, el 74% dels quals van ser professionals del sector turístic.
 
Turisme rus a Catalunya
 
El posicionament de Catalunya en el mercat emissor rus, i que es vol continuar mantenint, és fruit de l’aposta estratègica que el Govern, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme va fer amb la inauguració de l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya a Moscou ara fa 22 anys, primer centre de promoció d’una destinació estrangera a la Federació Russa.
 
Rússia és el cinquè mercat emissor de turistes a Catalunya i quart en despesa. Durant l’any 2014 van arribar a Catalunya més de 833.000 turistes russos, xifra que suposa un descens del 14,8% respecte l’any anterior, que van generar uns ingressos superiors als 1.130 milions d’euros (un 15% menys respecte la xifra de 2013).
 
Dintre del territori català, les destinacions principals dels turistes russos són el litoral i Barcelona ciutat on fan estades llargues, d’uns 12 dies. S’hi observa un increment de les reserves en línia i, a banda del sol i platja i del turisme familiar, principal motivació dels turistes procedents d’aquest mercat, augmenta l’interès en nous productes com ara el turisme de salut i benestar, la gastronomia, el turisme de compres i les visites culturals.
 
Participants dins de l’estand Catalunya
 
A la MITT de Moscou, acompanyen  l’Agència Catalana de Turisme les següents empreses i entitats turístiques:
 
  • Diputació de Barcelona
  • Patronat de Turisme Costa Brava Girona
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada
  • Turisme de Barcelona
  • Montserrat
  • PortAventura
  • Abba Hotels
  • Alva Park Costa Brava
  • Associació Hotelera Salou Cambrils La Pineda
  • Barcelona Medical Agency
  • Iber Rusia / Marfil Travel
  • iTravex / Viajes Libratur
  • Karart Travel
  • Novovira
  • Publintur
  • Rigat Park Hotel
  • Sercotel
  • Sol Vip Travel / Tu Casa Rusa
  • Ticket Bureau
  • Terramar Goup
  • Torres
  • Viajes Ancodes