Sala de premsa

settings_input_antenna Convocatòria

TURISME

La Generalitat viatja a Berlín amb una quarantena d'empreses i institucions del sector turístic per participar a la fira ITB


·         Enguany, la designació de Catalunya com a Regió Gastronòmica Europea 2016 i l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme centren la promoció turística catalana entre el públic alemany.
 
La Generalitat de Catalunya, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participa del 9 al 13 de març a la ITB de Berlín, una de les fires turístiques de referència a Europa. L’ACT viatja a l’ITB amb una quarantena d’empreses i institucions del sector turístic català per continuar focalitzant esforços promocionals en aquest mercat emissor estratègic per a Catalunya.

Entre d’altres trobades professionals, els responsables de l’ACT tenen previst reunir-se amb representants d’Air Berlin, de l’operador  turístic Die Zeit Reisen i d’Outdooractive, portal que ofereix 135.000 tours de més de 30 esports diferents i amb una comunitat formada per 160.000 socis.

Pel que fa a productes, es promocionarà de manera especial el turisme enogastronòmic, amb motiu de l’any temàtic que enguany impulsa la Generalitat per promoure aquests productes i la designació de Catalunya com a Regió Gastronòmica Europea 2016. Els city breaks, el ciclisme en carretera i el turisme familiar són d’altres propostes que també tindran un paper destacat en la promoció catalana a Alemanya.
 
El director de l’ACT, Xavier Espasa, atendrà els mitjans interessats a l’estand de Catalunya a les 11.30h. Posteriorment, a les 12h es farà una presentació gastronòmica de Catalunya i un petit tast a càrrec del restaurant Cinc de Berlin, del xef Paco Pérez.
 
 
Catalunya a la ITB
 
La ITB és una de les fires més importants que se celebren a Europa. En l’última edició, hi van participar més de 10.000 expositors i van passar uns 175.000 visitants, dels quals 115.000 van ser professionals del sector turístic.
 
Catalunya assisteix a la ITB amb tot el seu potencial turístic per consolidar la seva posició entre les preferències dels alemanys. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB té 209 m2 i s’hi promocionaran les 9 marques turístiques catalanes amb les seves propostes i novetats més destacades.
 
L’ACT, disposa d’una Oficina de Promoció Turística permanent a Alemanya, amb seu a Frankfurt, des de l’any 2006.
 
Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya
 
Seguint les directrius del Pla de màrqueting turístic, l’ACT continua focalitzant esforços promocionals en el mercat alemany per motius diversos:
 
  • És el primer emissor de turistes del món
  • A escala mundial, l’OMT preveu enguany un creixement del 5% per a a aquest mercat.
  • El turista alemany té una forta cultura viatgera i un alt poder adquisitiu.
 
Catalunya rep anualment la visita d’1,3 milions de turistes alemanys, xifra que el situa como el tercer mercat emissor estranger en importància. Aquests turistes deixen prop de 1.000 milions d’euros.
 
El perfil del turista alemany que visita Catalunya, a més de la costa i el bon clima, viatja atret, especialment, per la cultura, el turisme actiu (especialment el cicloturisme) i activitats en la natura, els viatges de city break, l’oferta de lleure i la gastronomia.
 
Cal destacar de manera especial el reconeixement que tenen els càmpings catalans entre el públic alemany. Any rere any, establiments catalans reben  diferents guardons i reconeixements que  es recullen en la guia de viatges que edita l’ADAC, l’associació d’automobilistes més important d’Alemanya amb més de 19 milions de socis.
 
Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
 
A més de l’Agència Catalana de Turisme, a l’estand de Catalunya seran presents com a co-expositors:
 
Turisme de Barcelona
 
Patronat de Turisme Costa Brava Girona
 
·         Blanes
·         Lloret de Mar
·         Platja d’Aro
 
Diputació de Barcelona
 
·         Calella
·         Castelldefels
·         Malgrat de Mar
·         Sitges
 
Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
 
·         Cambrils
·         El Vendrell
·         Mont-roig del camp – Miami Platja
·         PortAventura World
·         Salou
·         Tarragona
·         Torredembarra
·         Vila-seca, La Pineda Platja
 
Empreses
 
·         Circuit de Barcelona-Catalunya
·         Serhs Tourism
·         Eix Estels
·         Vivelus
·         ACAVe
·         Vueling
·         Set Travel
·         Across Spain
·         Sercotel Hotels
·         Universitat Autònoma de Barcelona - Venues & Services
·         Aquahotel
·         Viajes Estela-Olympia
·         H. Top Hotels
·         Casa Batlló
·         Itravex
·         Viatges Macuvi
·         Ticket Bureau
·         PGA Catalunya Resort
 
Espònsors:
 
  • Bodegas MiguelTorres
  • Estrella Damm
  • Codorníu
11:30La Generalitat viatja a Berlín amb una quarantena d'empreses i institucions del sector turístic per participar a la fira ITB .
Estand de Catalunya. Pavelló 4.2 - 202. Messe Berlin GmbH (Messedamm 22, D-14055). Berlín (Alemanya)
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, atendrà els mitjans de comunicació a l’estand de Catalunya en el marc de la fira ITB. Posteriorment, a les 12.00 h es farà una presentació gastronòmica de Catalunya i un petit tast a càrrec del restaurant Cinc de Berlin, del xef Paco Pérez.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia