· L’esdeveniment, que tindrà lloc al Palau de Congressos de Catalunya amb l’assistència de 450 professionals, té com a objectiu formar als professionals del sector, fer comunitat, i compartir la responsabilitat per fer una marca Catalunya més forta i competitiva.
· El turisme de reunions és un segment clau per acomplir dos dels objectius marcats en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya: desestacionalitzar el turisme i atraure un turisme de qualitat.
· Entre gener i setembre de 2015, Catalunya va rebre 1,6 milions de turistes per motius de negocis -gairebé la mateixa xifra que en tot el 2014 quan va rebre 1,7 milions de turistes- que van generar una despesa de 1.600 milions d’euros.
La Directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, inauguraran demà a les 9.00 hores el 2n Fòrum de Turisme de Reunions de Catalunya, que tindrà lloc durant tot el dia al Palau de Congressos de Catalunya. La jornada comptarà amb l’assistència de 450 professionals de la indústria catalana vinculada al turisme de reunions.
Amb aquest esdeveniment, organitzat per l’Agència Catalana de Turisme a través del Catalunya Convention Bureau (CCB), l’ACT vol impulsar el turisme de reunions i convertir a Catalunya en una destinació líder en aquest segment a nivell internacional. I és que el turisme de negocis és un segment clau perquè afavoreix el compliment de dos dels objectius marcats en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya: per una banda és turisme desestacionalitzador que aporta visitants durant tot l’any, i per l’altra atrau un turisme de qualitat amb un alt nivell de despesa.
L’objectiu de la trobada és triple: en primer lloc formar-se tant pel que fa a eines del sector com habilitats personals; en segon lloc construir una marca Catalunya; i finalment fer comunitat i compartir la responsabilitat per fer una marca més forta i competitiva.
Entre gener i setembre de 2015, Catalunya va rebre 1,6 milions de turistes que van venir per motius laborals a reunions, fires i congressos, gairebé la mateixa xifra que en tot el 2014 quan va rebre 1,7 milions de turistes. Els principals mercats emissors durant aquest període van ser França (22,7%), Regne Unit (11,4%), Alemanya (10,2%), Itàlia (9,3%), Països Nòrdics (5,8%) i Països Baixos (4,9%).
En els nou primers mesos de l’any, aquests turistes van realitzar una despesa de gairebé 1.600 milions d’euros, quan en tot el 2014 la despesa havia estat de 1.700 milions d’euros, el que apunta a un creixement en aquest àmbit. Els mercats que més despesa van generar en aquest període van ser França (12,9%), seguit de Regne Unit (11,1%), Alemanya (8,4%), Països Nòrdics (6,6%), Itàlia (6,1%) i Països Baixos (4,3%).
Un programa per a tots els gustos
La jornada s’iniciarà amb una ponència d’en Josep Roca, d’El Celler de Can Roca, que en el marc de Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016 parlarà de la gastronomia catalana com a vector de singularització de la destinació, i de com trobar la diferenciació a través de la tradició per arribar a ser el millor restaurant del món.
Durant la resta del dia, les diferents intervencions s’aniran succeint en tres espais diferents. A l’espai “Observatori”, les intervencions giraran entorn temes més inspiracionals i de noves tendències, i s’analitzarà l’actualitat del sector, cap a on va i quines són les noves formes de fer i comunicar que estan sorgint. A l’espai “Taller”, hi haurà sessions pràctiques sobre diversos temes d’interès per al sector, com poden ser les tecnologies TIC i les xarxes socials, la creació de producte, o la responsabilitat social i corporativa, entre d’altres. Finalment a l’espai “Exposició” es presentaran diferents casos d’èxit de mercats internacionals – concretament de França, Alemanya i Dinamarca- i de la pròpia Catalunya.
A més, s’organitzaran dos Elevators Pitch –un sobre creació de producte i un altre sobre tecnologies TIC- on una quinzena d’empreses presentaran les seves novetats davant de tot l’auditori.
Paral·lelament, a l’exterior es succeiran diversos esdeveniments com un circuit de diferents punts amb consells sobre com fer els actes més sostenibles, una trobada per motivar al sector perquè impulsi les seves pròpies trobades territorials, o una xerrada per a empreses que s’inicien en aquest segment explicant quins són els conceptes bàsics del sector, entre d’altres.
El programa complet pot consultar-se en el web del Fòrum: http://act.gencat.cat/forumdeturismedereunions