La investigació es va iniciar arran de la posada en marxa del Pla Estratègic de la Regió Policial Metropolitana Barcelona que estableix, entre d’altres accions vinculades amb la seguretat de la ciutat, l’impuls d’investigacions sobre organitzacions mafioses especialitzades en aquest tipus d’ocupacions.
L’entramat criminal estava format per 9 persones que s’encarregaven de buscar pisos buits, ocupar-los i simular amb nens que es tractava d’una ocupació vulnerable. Passats uns dies els llogava a famílies que buscaven allotjament i que estaven en situació irregular al nostre país.
El Cap de la Divisió d’Investigació Criminal a Barcelona, l’Inspector Josep Naharro explicarà, en roda de premsa, els detalls d’aquesta investigació i el balanç del dispositiu que ha comportat la desarticulació de l’entramat criminal investigat.
Per assistir a l'acte caldrà acreditar-se abans de les 9:00 hores del demà 29/11, mitjançant un correu electrònic a comunicacio.mossos@gencat.cat, al correu hauran de constar les dades següents: nom i cognoms, DNI i mitjà de comunicació.
El contingut d’aquesta convocatòria de premsa està embargat fins a l’inici de la roda de premsa.
Dia: 29/11/2022
Hora: 10:30 h
Lloc: Travessera de Les Corts 319-321, Barcelona