La Generalitat i Cementiris de Barcelona inauguren dilluns la senyalització i dignificació de l'espai del cementiri de Montjuïc on van ser enterrades 11 víctimes del bombardeig
La Direcció General de Memòria Democràtica (Dep. Interior, Relacions Institucionals i Participació) i Cementiris de Barcelona, amb la col·laboració de La Fraternitat-Barceloneta As. Cultural, inauguraran dilluns (18h) la dignificació de l’espai del cementiri de Montjuïc on l’any 1938 van ser enterrades 11 víctimes del bombardeig que va patir la Barceloneta. L’atac, ordenat pel comandament franquista el 30 d’abril d’aquell any, el van realitzar avions italians que van atacar indiscriminadament la població civil del barri mariner de Barcelona.
 
La inauguració de l’espai, que a partir d’ara estarà senyalitzat amb un faristol situat al lloc on van ser enterrades 11 víctimes d’aquell atac, comptarà amb les intervencions del director general de Cementiris de Barcelona, Jordi Valmaña; el president de La Fraternitat-Barceloneta Associació Cultural, Alfons Cànovas i Francisco Díez, fill d’una víctima del bombardeig. La directora general de la Memòria Democràtica de la Generalitat, Maria Jesús Bono, tancarà l’acte. Tot seguit es farà una ofrena floral i es guardarà un minut de silenci en record de les víctimes. 
 
La dignificació de l’indret és una iniciativa de la Generalitat i Cementiris de Barcelona i s’emmarca en les actuacions que la Direcció General de la Memòria Democràtica ha impulsat aquest any amb motiu del 70è aniversari dels bombardejos de la Guerra Civil a Catalunya. L’espai senyalitzat també s’inclou dins la Xarxa Espais de Memòria de Catalunya, impulsada per la Generalitat per donar a conèixer el patrimoni memorial a tot el país. 

(Adjuntem plànol de situació.)
 

18:00|. Cementiri de Montjuïc. Agrupació 8ª (c. Mare de Déu del Port, 56-58)|Barcelona (El Barcelonès)

La directora general de la Memòria Democràtica de la Generalitat, Maria Jesús Bono, participarà a l'homenatge a les víctimes del bombardeig d'abril de 1938 a la Barceloneta.