Sala de premsa

TURISME

Catalunya, primera destinació turística de l'Estat espanyol en utilitzar Instagram per a promocionar-se

query_builder   5 octubre 2012 12:00

settings_input_antenna Convocatòria

Catalunya, primera destinació turística de l'Estat espanyol en utilitzar Instagram per a promocionar-se

 

 
  • L’acció promocional a Instagram es tanca amb una exposició de fotografies realitzades per instagramers que tindrà lloc als jardins del Palau Robert de Barcelona entre el 5 d’octubre i el 18 de novembre

 

  • L’ACT va organitzar la seva primera acció amb Instagram el passat mes de juny, quan en col·laboració amb “instagramers Catalunya” va convidar a 11 dels instagramers més influents de la xarxa a visitar Catalunya perquè la donessin a conèixer i la promocionessin mitjançant les seves fotografies

 

  • Demà a les 12.00 hores, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, atendrà als mitjans als jardins del Palau Robert de Barcelona (passeig de gràcia, 107).
 
Demà divendres, a les 18.00 hores, s’inaugura als jardins del Palau Robert de Barcelona l’exposició “Catalunya, vista pels instragramers”, una mostra que recull 241 imatges publicades a la xarxa Instagram amb els hashtag #catalunyaexperience.
 
Es tracta de la primera vegada a l’Estat espanyol que una destinació turística utilitza Instagram per promocionar-se. Addicionalment, és una de les primeres en què s’aconsegueix la integració online-offline en una mateixa acció.
 
Demà a les 12.00 hores, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, atendrà als mitjans als jardins del Palau Robert de Barcelona (passeig de gràcia, 107). En aquesta trobada, el director de l’ACT explicarà l’exposició i farà balanç de l’acció estratègica de promoció que l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, ha dissenyat per utilitzar Instagram per promocionar Catalunya entre els 80 milions d’usuaris que utilitzen aquesta plataforma.
 
Un viatge, un concurs i una exposició
 
L’estratègia de promoció de Catalunya a Instagram es va iniciar el passat mes de juny, quan l’Agència Catalana de Turisme, en col·laboració amb “instagramers Catalunya” va convidar a 11 instagramers internacionals, procedents d’Itàlia, França, Alemanya, Noruega, Països Baixos, Estats Units i l’Estat espanyol, a visitar Catalunya i donar-la a conèixer a través de les fotografies que van fer i van publicar tant a Instagram com a d’altres xarxes socials i als seus propis blocs.
 
Els instagramers convidats eren alguns dels prescriptors nacionals i internacionals més influents de la xarxa social Instagram, i entre tots sumaven més de 500.000 seguidors. El seguiment de tot el viatge es va poder fer a través del propi Instagram, a Twitter mitjançant l’etiqueta  #catalunyaexperience, a través del Facebook de Catalunya Experience http://www.facebook.com/catalunyaexperience, i del web http://instagram.catalunya.com.
 
En segon lloc, l’Agència Catalana de Turisme va llançar entre tots els usuaris d’Instagram un concurs de fotografies de Catalunya; per participar-hi només calia publicar la fotografia amb el hashtag #catalunyaexperience. A Instagram s’han etiquetat més de 52.000 imatges amb aquest hashtag que poden veure’s al perfil de la plataforma Statigram (http://statigr.am/tag/catalunyaexperience) de l’Agència Catalana de Turisme.
 
Entre totes les fotografies presentades, un jurat va seleccionar aquelles que per la seva originalitat, la seva qualitat i sobretot la seva representativitat oferien una mirada diferent i personal sobre Catalunya. Les 241 imatges resultants d’aquesta selecció integren ara l’exposició “Catalunya, vista pels instagramers” que gira al voltant de vuit eixos temàtics: Barcelona; Catalunya, país de contrastos; Catalunya, país de creativitat; Catalunya, del mar Mediterrani; Catalunya, interior i Pirineus; Catalunya, país amb història; i Catalunya, país de gastronomia; Catalunya, país de tradicions.
 
Instagram és una aplicació mòbil gratuïta que permet als usuaris fer fotos, aplicar filtres i compartir-les, ja sigui a la pròpia plataforma o a xarxes socials com Twitter, Facebook, Foursquare, entre d’altres. Actualment, Instagram compta amb més de 80 milions d’usuaris, més de 1.000 milions de fotografies publicades i més de 260 comunitats oficials repartides per tot el món.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia