Sala de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme incentiva la venda de l'oferta turística vinculada a la marca Pirineus a través d'un workshop

query_builder   25 octubre 2012 10:30

settings_input_antenna Convocatòria

L'Agència Catalana de Turisme incentiva la venda de l'oferta turística vinculada a la marca Pirineus a través d'un workshop

 

  • Aquesta jornada professional reuneix demà al Berguedà una cinquantena d’empreses i entitats catalanes i prop de 30 turoperadors procedents del Regne Unit i Israel, i també de la resta de l’Estat espanyol.

 

  • Al llarg d’aquesta trobada, la més important per comercialitzar la marca turística Pirineus, es mantindran més de 500 entrevistes comercials.

 

  • Cada any visiten els Pirineus catalans entre 1,5 i 2 milions de turistes.
 
 
El Berguedà acull demà la novena edició del Workshop Pirineus, una jornada comercial organitzada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organisme adscrit al departament d’Empresa i Ocupació, on participaran prop de 30 operadors turístics i una cinquantena d’empreses i entitats catalanes amb oferta turística vinculada als Pirineus. La trobada estarà presidida pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i tindrà lloc al municipi de Cercs (al restaurant Estany Clar).
 
A les 10.30h, el director de l’Agència Catalana de Turisme, acompanyat de representants de les entitats que formen part del Programa Pirineus, atendrà els mitjans de comunicació interessats.
 
Aquest any, els empresaris catalans participants al workshop tenen l’oportunitat de contactar amb operadors turístics procedents de la resta de l’Estat espanyol, així com del Regne Unit i d’Israel, uns mercats que, des de les comarques pirinenques, es valoren com a molt interessants i on cal estimular la demanda. 
 
Durant tota la jornada de demà, els empresaris turístics dels Pirineus mantindran més de 500 entrevistes personalitzades amb els diferent agents turístics per presentar i facilitar la comercialització dels seus productes. L’objectiu principal del Workshop Pirineus és motivar els operadors i agents de viatges perquè programin la zona pirinenca i que aquells que ja ho fan, n’ampliïn l’oferta.
 
Prèviament a la trobada professional, els turoperadors han dut a terme un viatge de prospecció per conèixer l’oferta del territori, especialment, en turisme cultural i actiu-natura. Enguany, els operadors han recorregut la comarca del Berguedà on han pogut gaudir de diverses propostes com ara anar a buscar bolets i fer un taller de cuina, acompanyar un pastor amb el seu ramat, volar en parapent, fer una ruta en segway i en el Tren del Ciment, visitar el Museu de les Mines de Cercs i la Casa de la Patum i descobrir  en 4x4 el parc Natural del Cadí-Moixeró.
 
Pel que fa als participants catalans, avui tenen l’oportunitat d’assistir a una sessió de formació sobre les particularitats dels mercats britànics i israelià on rebran pautes que els poden ajudar a desenvolupar i adaptar els seus productes per treballar amb èxit amb aquests mercats emissors.
 
Aquesta jornada de comercialització és l’acció més important que organitza el Programa Pirineus, impulsat per l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Conselh Generau d'Aran, la Diputació de Barcelona i l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), adscrit al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
 
 
Marca Pirineus
 
Entre un milió i mig i dos milions de turistes visiten cada any els Pirineus, entre estrangers, catalans i de la resta d’Espanya. L’oferta hotelera dels Pirineus -uns 500 hotels amb prop de 22.000 places- es concentra a les estacions de muntanya, en pobles i ciutats. Cal afegir més d’un centenar de càmpings amb més de 34.000 places, i més de 800 cases de turisme rural amb més de 6.200 places.
 
 
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia